Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@18:16:10 GMT

طالبان ممکن است به بمب هسته ای دست پیدا کند!

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۶۰۶۱

طالبان ممکن است به بمب هسته ای دست پیدا کند!

به گزارش جماران؛ مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا هشدار قبلی خود را درباره امکان دست‌یابی طالبان به ۱۵۰ بمب هسته‌ای توضیح داد.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای درباره هشدار قبلی خود مبنی بر اینکه پیروزی طالبان در کابل آنها را به دست‌یابی به ۱۵۰ بمب هسته‌ای نزدیک می‌کند، توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بولتون توضیح داد که در مصاحبه قبلی ابراز نگرانی کرده بود که پیروزی طالبان در افغانستان ممکن است کار رادیکال‌ها در پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی را که توسط دولت پاکستان به وجود آمده و و همچنین سایر افراط‌گرایانی که توسط اطلاعات پاکستان در سراسر این کشور رها شده‌اند، تسهیل کند. به گفته بولتون، اگر این تندروها در پاکستان به قدرت برسند، سلاح‌های هسته‌ای پاکستان در دسترس دولت طالبان قرار خواهد گرفت.

بولتون در ارزیابی خود از سیاست خارجی آمریکا در قبال افغانستان تاکید کرد: «خروج از افغانستان نقطه‌ای است که ‌جو بایدن‌ و ترامپ بر سر آن توافق دارند و این موضوعی بسیار نادر است. هر دو می‌خواستند از افغانستان خارج شوند و از توصیه‌های ارائه شده درباره عواقب قابل پیش‌بینی چشم‌پوشی کنند».

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ تاکید کرد: «‌چنین عواقبی اکنون در  کنترل طالبان بر افغانستان و بازگشت تروریست‌های بین المللی و استفاده آنها از این کشور برای برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در سراسر جهان مشهود است. بایدن در سال ۲۰۰۹ درباره این خروج صحبت کرد و ترامپ نیز چنین عقیده‌ای داشت. من فکر می‌کنم که این اقدام، ظلم در حق ایالات متحده، ثبات جهانی و حق مردم افغانستان بوده است». 

بولتون با تاکید بر وجود علامت سوال در مورد قانونی بودن تصمیم برای خروج از افغانستان گفت: «مردم اکنون متوجه شده‌اند که ما پس از خروج از امنیت کمتری نسبت به قبل برخوردار هستیم».

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جان بولتون بمب هسته ای افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟