Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اسدی‌پور روز دکشنبه در نشست خبری به مناسب ۱۶ اکتبر روز جهانی غذا افزود: این روز به دلیل اهمیت غذا در سلامت جامعه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به وضعیت باقی مانده سموم بر روی مواد غذایی تصریح کرد: در سه گذشته این امر به صورت کامل آزمایش و نمونه برداری شده و کنترل آن هزینه بسیار سنگینی برای وزارت بهداشت داشت اما خوشبختانه وضعیتمان در این زمینه به نسبت خوب است و مشکل خاصی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: با توجه به بررسی هایی که در کشور و این استان انجام شده وضعیت باقی مانده سموم در مواد غذایی به هیچ عنوان دردسرساز نیست و مردم ترس و وحشتی در این زمینه نداشته باشند. 

وی خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان محصولاتی را خریداری کنند که پروانه ساخت و مجوز از وزارت بهداشت داشته باشند. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه سایت http://ttac.ir در راستای شناسایی اقلام سلامت محور طراحی شده است ادامه داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سایت از تقلبی و یا اصل بودن محصولات با وارد کردن کد رهگیری محصولات مطلع شوند و در صورت تقلبی بودن اولین گام برخورد با اجناس تقلبی در بازار نخریدن است.

اسدی پور ادامه داد: شهروندان کرمانی در صورت دیدن محصولات تقلبی در مراکز عرضه و یا تاریخ مصرف گذشته می توانند اطلاعات را به شماره پیامک ۱۰۰۰۳۴۱۲۱۰۵۶۲۰ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود. 

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انتقال اقلام غذایی سالم یک نشانگر رنگی که میزان نمک، قند، چربی و شکر را نمایش می‌دهد را طراحی کرده است افزود: شهروندان در هنگام خرید به نشانگر رنگی تغذیه دقت کنند زیرا این مهم کمک به اصلاح الگوی هر فرد در جامعه می‌کند. 

وی با بیان اینکه مراکز پخش و عرضه حق توزیع اقلام تاریخ گذشته را ندارند گفت: گروه بهداشت و محیط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ۳۵ منطقه شهر کرمان با بازرسی های انجام گرفته اقلام را در مراکز عرضه کنترل و اقلام تاریخ گذشته را جمع آوری و معدوم می‌کنند. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مراکز سطح عرضه را گروه بهداشت محیط و مراکز عمده را کارشناسان غذا و دارو بررسی می کنند خاطرنشان کرد: مردم از اقلام قاچاق به هیچ عنوان استفاده نکنند و نسبت به شماره های درج شده در ذیل سیب سلامت برای اقلام تولید داخل نیز توجه کنند. 

وی در پاسخ به این سوال مبنی اینکه ۶ماهه اول امسال در بازرسی از مواد غذایی و آشامیدنی ها چه تخلفاتی به صورت جمعی دیده شده است خاطرنشان کرد: چهار واحد تولیدی آب معدنی در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون مشکلی خاصی با واحدهای تولیدی نداشتیم و تنها یک مورد مشکوک از فلزات سنگین در آب وجود داشت که بعد از بررسی ها منتفی شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برخورد با کالاهای جمعی محور گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۰ مورد بازرسی از مراکز عمده پخش مواد غذایی انجام گرفته که ۱۵ مورد به مبلغ ۷۵۹ میلیون ریال کالا کشف شده است. 

اسدی پور به نظارت و کنترل فرایند تولید محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۶۰۰ واحد آرایشی و بهداشتی بازرسی ها انجام گرفته که ۷۰ مورد تخلف به میزان ۷۸۵ میلیون ریال کشف شد که پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شدند. 

وی ادامه داد: در استعلامات انجام گرفته متاسفانه در آرایشگاه های زنانه از اقلام آرایشی تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشته بسیار استفاده می شد که خوشبختانه وزارت بهداشت طی سه سال گذشته به کل کشور دستورالعمل هایی را در این زمینه تنظیم کرد که آرایشگاه های زنانه حوزه نظارت آن تخصصی است و با بازرسی های تخصصی در این آرایشگاه ها این مهم کاهش یافت و همچنین آرایشگاه ها موظفند که اقلام مصرفی خود را از مراکز مجاز عرضه خریداری و اقلام قاچاق نیز باید از بستر مصرفی خود حذف کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ مورد بازرسی تخصصی از آرایشگاه های زنانه داشتیم که ۱۲ مورد از مواد تقلبی یا تاریخ گذشته یا قاچاق استفاده می کردند. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد:با بازرسی های انجام گرفته خوشبختانه وضعیت کرمان در رابطه با مراکز عرضه کالا قاچاق بهبود یافته است. 

قدسیه علیزاده تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جهت اصلاح الگو در جامعه چندین سال است که وزرات بهداشت یک طرحی به عنوان نشان گر رنگی طراحی کرده و از صاحبان صنعت خواسته که این نشانگر رنگی تغذیه را بر روی محصولات درج کنند این مهم کمک می کند تا در هنگام انتخاب محصولات انتخاب آگاهانه داشته باشیم. 

مدیر اداره غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه نشانگر رنگی تغذیه با رنگ سبز، زرد و قرمز بر ای محصولات مشخص شده است گفت: نشانگر رنگی تغذیه به اصلاح الگوی تغذیه افراد کمک می کند. 

به گزارش ایرنا، ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر هر ساله از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به عنوان روز جهانی غذا اعلام می شود.

امسال در ایران این روز با شعار ملی «آگاهی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا» و «رفتار ما آینده ما را می‌سازد» به عنوان شعار جهانی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان ایرنا سازمان غذا و دارو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ایرنا دانشگاه علوم پزشکی کرمان ایرنا سازمان غذا و دارو نشانگر رنگی تغذیه وزارت بهداشت آرایشگاه ها مواد غذایی غذا و دارو بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید

سید سعید راد مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت، بالغ بر ۸۵۵ هزارتُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، افزود: از ۵۰ هزارتُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تأکید بر اینکه صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، گفت: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد