Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:15:36 GMT

کاهش۱۷درصدی فوتی‌های کرونا درتهران

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۶۳۲۸

آمار واکسیناسیون در استان تهران نشان می‌دهد از ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال، ۸ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر معادل ۷۲ درصد، دُز اول و ۳۵ درصد هر دو دُز را دریافت کرده‌اند. ناطقان: نخستین جلسه ستاد کرونای استان تهران با ریاست محسن منصوری استاندار جدید پایتخت با حضور علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونای استان تهران و دیگر مسئولان برگزار و آخرین آمار و اطلاعات از وضعیت بیماری کرونا در استان تهران ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس در دهه سوم مهرماه هر روز به طور متوسط ۷۲۰۰ بیمار سرپایی به مراکز درمانی استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حضور ۵۰۰ بیمار در بخش عادی، ۱۶۰ بیمار در بخش ویژه و ۷۶ بیمار نیز فوت کرده‌اند.

بررسی این شاخص‌ها در بازه ۱۷ تا ۲۳ مهر و در مقایسه با بازه ۱۰ تا ۱۶ مهر نشان می‌دهد که در میزان تعداد بیماران سرپایی ۷.۹درصد، در تعداد کل مراجعین ۷.۸ درصد، در میزان بستری در بخش‌های ویژه ۰.۸ درصد، در آمار بستری جدید در بخش‌های عادی ۸.۵ درصد و در تعداد فوتی‌ها ۱۶.۸ درصد کاهش داشته است.

بررسی درصد فراوانی بستری‌شدگان کرونا در هفته سوم مهرماه در مقایسه با شش ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال و زیر ۲۰ سال با افزایش بستری مواجه هستیم. در دیگر گروه‌های سنی اما آمار بستری‌ها کاهش داشته است.

بررسی درصد فراوانی فوت شدگان بر اثر کرونا در هفته سوم مهرماه در مقایسه با شش ماهه نخست سال جاری نیز نشان می‌دهد در گروه سنی بالای ۸۰ سال و ۴۱ تا ۵۰ سال این شاخص با افزایش و در سایر گروه‌ها نیز این شاخص کاهش داشته است.

آمارها از تداوم روند نزولی فوتی‌های بیماری کرونا در تهران خبر می‌دهد، این شاخص در روز ۲۳ مهرماه به عدد ۶۷ نفر رسیده است. بیشترین تعداد فوتی‌ها در هفته سوم مهرماه به گروه سنی ۸۰ سال به بالا و کمترین میزان به گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال تعلق گرفته است. در حوزه بستری اما گروه سنی ۶۱ تا ۷۰ سال بیشترین آمار و ۱۱ تا ۲۰ سال کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

در خصوص واکسیناسیون نیز از حدود ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در کشور ۴۸ میلیون و ۴۷۴هزار و ۱۸۷ نفر،‌معادل ۷۱درصد، دُز اول و ۲۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۳۵ نفر معادل ۳۶درصد، هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

آمار واکسیناسیون در استان تهران هم نشان می‌دهد از حدود ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال، ۸ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر معادل ۷۲درصد، دُز اول و ۴ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۴۸ نفر معادل ۳۵درصد هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

تزریق واکسن به دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال در استان تهران نیز همچنان ادامه دارد. دانشگاه علوم پزشکی تهران از حدود ۳۵۴ هزار دانش‌آموز موظفی خود، ۲۴۵ هزار ۵۴۴ دانش‌آموز،‌معادل ۶۹.۴ درصد را واکسن زده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از حدود ۲۱۳ هزار دانش‌آموز موظفی خود ۱۶۶ هزار ۴۸ نفر، معادل ۷۷.۹ درصد را واکسن زده است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم از حدود ۴۴۲ هزار نفر دانش‌آموز موظفی خود ۲۵۴ هزار ۳۲۰ نفر معادل ۵۷.۵ درصد را واکسن زده است. منبع: مشرق برچسب ها: کاهش فوتی ها ، کرونا ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش فوتی ها کرونا تهران استان تهران بالای ۱۲ سال نشان می دهد سوم مهرماه نفر معادل دانش آموز گروه سنی هزار نفر فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • کاهش سرقت در اردبیل