Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@08:51:04 GMT

تاکید بر تقویت روابط پارلمانی ایران و روسیه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۶۳۷۲

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر ضرورت تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از خانه ملت، آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی تماس تلفنی با ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قالیباف در ابتدای این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مجدد ویاچسلاو والودین به عنوان رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تقویت وتحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.
ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین می‌باشد.
رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در پایان این گفتگوی تلفنی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کرد. برچسب ها: قالیباف ، روسیه ، ویاچسلاو والودین ، دوما

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قالیباف روسیه دوما رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه رئیس مجلس شورای اسلامی مشترک عالی پارلمانی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان