Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:21:37 GMT

روسیه اعلام کرد: توقف فعالیت دفتر ناتو در مسکو

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۶۴۱۲

روسیه اعلام کرد: توقف فعالیت دفتر ناتو در مسکو

به گزارش  تابناک، به نقل از آرتی، وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد، کشورش تصمیم گرفته فعالیت هیئت ناتو در مسکو را تعلیق کند و از آن می‌خواهد از طریق سفارتش در بروکسل در تماس باشد.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در مسکو اعلام کرد، از اول نوامبر آینده فعالیت هیئت ناتو در روسیه متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اشاره کرد، تصمیم تعلیق فعالیت هیئت دائم ناتو در روسیه در پاسخ به اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس در ناتو گرفته است. او توضیح داد، این تدابیر شامل فعالیت گسترده مسؤولان نظامی روسیه در ناتو می‌شود.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد، روسیه به فعالیت هیئت تماس وابسته به ناتو در مسکو نیز خاتمه می‌دهد. سطح آن در حد فعالیت دفتر اطلاع‌رسانی ناتو است که قبلا در سفارت بلژیک در مسکو تاسیس شده است.

لاوروف تاکید کرد، طرف روس به ناتو اطلاع داده که پاسخ‌هایی که روسیه لحاظ می‌کند در واکنش به اقدام ناتو در حق اعضای هیئتش است.

وزیر خارجه روسیه اشاره کرد: اگر ناتو مسائل فوق‌العاده‌ای دارد می‌توانند در خصوص این مسائل به سفیر ما در بلژیک مراجعه کند و این سفیر تضمین کننده روابط دوجانبه است.

لاوروف خاطرنشان کرد، کشورش تاکنون هیچ توضیحی از جانب ناتو درخصوص تصمیمش مبنی بر اخراج هشت دیپلمات روس که در قالب هیئت این کشور در ناتو فعالیت داشتند، دریافت نکرده است.

او افزود، هیچ تماس نظامی بین روسیه و ناتو وجود ندارد.

قبلا استولتنبرگ گفته بود: ما اعتبارنامه هشت عضو هیئت روسیه در ناتو را که افسران اطلاعاتی اعلام نشده روسیه بودند، باطل کردیم. این تصمیم هیچ ارتباطی به هیچ رویداد خاصی ندارد؛ بلکه به این خاطر است که ما مدتی است شاهد افزایش فعالیت‌های بدخواهانه روسیه هستیم.

استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که ناتو و اتحادیه اروپا روند تهیه پیش‌نویس اطلاعیه جدید همکاری مشترک‌شان را که قرار است در ماه دسامبر امضا شود، آغاز کرده‌اند.

همکاری نظامی بین روسیه و ناتو یک بار هم در آوریل ۲۰۱۴ متوقف شد. در آن سال این تصمیم از جانب ناتو در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اتخاذ شد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی سرگی لاوروف ناتو روسیه ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی وزیر خارجه روسیه فعالیت هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو