Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد هادی عسکری روز دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی در آیین جشن ۱۰ سالگی دانشگاه کوثر بجنورد گفت: انتظار می‌رود اعضای هیات علمی، سایر اساتید، دانشجویان و نخبه‌ها مسائل و مشکلات جامعه را در زمینه‌های مختلف رصد کنند و برای برطرف شدن آن‌ها راه کارهای عملی و علمی ارائه دهند.

وی افزود: هم اینک جامعه نیازمند دانشگاهی است که نسبت به جامعه و محیط پیرامونی خود بی تفاوت نباشد و کنش ها در حوزه های مختلف را رصد کند و به دنبال راه حل برای آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سوی دیگر دختران و زنان نیمی از جمعیت فعال و پر توان جامعه هستند که نیاز است به اشتغال این قشر نیز توجه کرد، هم اینک دانشگاه های تک جنسیتی نیز توانمندیهای خود را در این زمینه ثابت کرده اند که  دانشگاه کوثر بجنورد هم در طول مدت ۱۰ سال افتخارات ملی و استانی زیادی داشته است.

 مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی از دختران تمایل دارند که در مراکز آموزش عالی تک جنستی تحصیل کنند افزود: در این زمینه دانشگاه کوثر نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: دانشگاه کوثر پتانسیل بالایی برای جذب دختران دارد و تاکنون در این زمینه توفیقات زیادی نیز کسب کرده است.

علی بیگ زاده افزود: این مرکز آموزش عالی بعد از دانشگاه الزهرا تهران در جذب دانشجو فعال است که این مهم می طلبد تا به زیر ساخت های آن نیز توجه بیشتری شود.

وی بر ارتقای این مرکزآموزش عالی تاکید کرد و اظهار داشت: سرعت تغییر و تحولات در تمامی حوزه ها به سرعت انجام می شود مراکز دانشگاهی نیز باید در عرصه های علمی و اجتماعی شتاب داشته باشند. 

تحصیل چهار هزار دانشجو در دانشگاه کوثر 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینک هم اینک چهار هزار دانشجوی دختر در این مرکز آموزش عالی تک جنسیتی تحصیل می کنند گفت: این دانشجویان در رشته های کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد زیر نظر ۶۴ عضو هیات علمی در حال تحصیل هستند.

دکتر علیرضا حسینی گفت:  دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های خراسان شمالی به دست آورد.

وی اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی، به عنوان تنها مرکز تک‌جنسیتی آموزش عالی شرق کشور، در بین دانشگاه های کشور نیز رتبه ۴۲ را کسب کرد.

وی با بیان اینکه به زودی دانشگاه به مکان جدید منتقل خواهد شد افزود: ساختمان این مرکز آموزشی که تنها دانشگاه جنسیتی دخترانه شرق کشور است پس از ۱۰ سال آماده بهره‌برداری شد.

حسینی گفت: هم اکنون تمامی فضاهای این دانشگاه استیجاری است و حتی یک متر فضای ملکی در اختیار نداریم.

وی افزود: کلنگ ساخت ساختمان آموزشی ۱۹ مهر دانشگاه  که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آغاز شده بود به دلایل مختلف عملیات ساخت آن متوقف شد هم اینک فاز اول آن تکمیل و آماده بهره برداری است.

حسینی مساحت دانشگاه که در سایت اداری تخته ارکان قرار دارد، ۸۵ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان  ۶ هزار متر مربع در فازهای مختلف ساختمان های آموزشی ایجاد شده است که فاز نخست آن در ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع به پایان رسید که پس از انتقال آب، گاز و برق افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه کوثر بجنورد با قوت به فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی خود در خراسان شمالی ادامه می دهد، افزود: این دانشگاه به دلیل برخورداری از ظرفیت مطلوبی که در حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان دارد موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

برچسب‌ها بجنورد کوثر خراسان شمالی دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کوثر خراسان شمالی بجنورد کوثر خراسان شمالی دانشگاه دانشگاه کوثر بجنورد مرکز آموزش خراسان شمالی دانشگاه ها آموزش عالی هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • ارزیابی مشکلات قلبی را به ChatGPT نسپارید!
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم