Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایران می‌تواند مسیر ترانزیت ریلی کشورهای منطقه باشد.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت راه و شهرسازی ، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در  مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شمن اشاره به آمادگی مجلس برای پشتیبانی از اهداف راه‌آهن گفت: بر اساس برنامه ششم باید حداقل ۳۰ درصد بار کشور از طریق شبکه ریلی جابجا شود که امروز این عدد کمتر از ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید کالبدشکافی شود چرا به این هدف نرسیدیم و فاصله خیلی زیاد است. یکی از دلایل اصلی این است که شبکه ریلی در کشور کامل نیست و خیلی از کانون‌های بار کشور به شبکه سراسری راه‌آهن متصل نیست.

وی با بیان اینکه  همه بار توسعه شبکه بر دوش دولت است و جاذبه ورود بخش خصوصی را به این حوزه ایجاد نشده است، افزود: از سوی دیگر بازدهی قراردادها با خارجی‌ها در توسعه ریلی بسیار بسیار پایین بوده است. در برنامه پنجم ۲۰ درصد آورده دولت در تامین فاینانس را از وزارت نفت تامین کردیم اما انتظارات در این بخش برآورده نشد. امیدواریم مدیرعامل جدید راه آهن این موضوع را مد نظر قرار دهد.

رضایی کوچی با بیان این‌که رقابت غیرمنصفانه ریل و جاده یکی از دلایل عدم تحقق اهداف ریلی است، گفت: کُندی سرعت شبکه ریلی یکی دیگر از مصائب این بخش است،‌در زمان حاضر متوسط سرعت کمتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. این درحالی است که ایران می‌تواند مسیر ترانزیتی کشورهای منطقه باشد، با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته اما در بخش کریدورهای شمال و جنوب موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در کشور افزود:  باید به توان داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ معتقدم اگر در صادرات خدمات فنی مهندسی درست عمل کنیم می‌توان معادل درآمد‌های نفتی، درآمد داشته باشیم. متاسفانه به دلیل ضعف دیپلماسی صادرات خدمات فنی مهندسی ضعیف است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی معارفه جمهوری اسلامی ایران مجلس دولت بخش خصوصی وزارت نفت راه آهن مد رقابت جاده ایران کشورهای منطقه نیروی انسانی درآمد ایران جاده کشورهای منطقه مجلس شورای اسلامی مد راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است