Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اسلامی شهر کرمان در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده به انتخاب شهردار جدید کرمان تاکید می‌کند، شورا برای شهرداری سعید شعرباف‌تبریزی با هیچ‌کس نبسته است و رئیس شورا هم یادآور می‌شود: با این انتخاب به شهرمان خیانت نکرده‌ایم.

هیچ یک از شورایی‌ها مقابل شهردار نیستند

نادری با اشاره به اینکه در جمع‌های شورای شهر کرمان از همه ساکت‌تر است و با بیان اینکه در جمع‌های شورایی مختلفی کار کرده‌ام، خاطرنشان کرد: در واقع رای‌های شهردار جدید کرمان ۵ رای در مقابل ۶ رای نبوده و همه ما آقای اسماعیلی را قبول داشتیم و آقای شعرباف هم به همین شکل و هیچ کدام از شورایی‌ها در مقابل شهردار جدید کرمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



می‌خواهیم شهر تکان بخورد

وی همچنین در پاسخ به سؤوال دیگر خبرنگار فارس که از او خواست تا بیشترین انتقاد‌هایی که نسبت به شهردار کرمان با وی مطرح شده است را بیان کند، تصریح کرد: غیربومی بودن شهردار جدید را با من مطرح کردند و اینکه یک جوان از من پرسید با این انتخاب‌تان به شهر خدمت کردید یا خیانت و من می‌گویم، می‌خواهیم این شهر تکان بخورد و به شهرمان خیانت نکردیم.

با مردم شفاف هستیم

در همین حال سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست به توضیح درباره جزییات انتخاب شهردار جدید کرمان پرداخت و با تبریک اعیاد پیش‌رو اظهار کرد: نخستین کاری می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که از ابتدا به‌صورت شفاف با مردم ارتباط برقرار کنیم و عمکرد خود را اعلام کنیم.

محمدرضا کمساری ابراز داشت: دنبال تعامل با مردم بودیم و از طریق شورای شهر کرمان و چند مجموعه دیگر فراخوان دادیم تا مردم بیایند و در انتخاب شهردار کرمان مشارکت داشته باشند و سخت‌شدن کار ما نتیجه این امر بود و این را از ابتدا می‌دانستیم، زیرا توقعات را بالا می‌بردیم و راه را برای قضاوت‌ها بالا می‌بردیم.

وی تصریح کرد: در نخستین مرحله ۱۲۶ نفر در سایت شورا به عنوان شهردار به ما معرفی شدند و روند کار در قالب پنج مرحله انجام شد، با افرادی که معرفی شده بودند صحبت کردیم و افرادی که تمایلی به این حضور نداشتند از لیست حذف شدند و به ۴۴ نفر رسیدیم و در مرحله دوم بر اساس مولفه‌های قانونی بررسی گزینه‌ها را آغاز کردیم.

کمساری افزود: اصراری را خبرگزاری‌ها و مردم از ما داشتند تا اسامی گزینه‌های شهرداری را به ما بدهید، اما افرادی به ما معرفی شده بودند که تمایل نداشتند این کار را انجام دهیم و یا این که درست نبود تا کار قطعی نشده است اسم‌شان به صورت رسمی معرفی شود، زیرا ممکن بود حذف شوند و به آبروی‌شان ضربه وارد شود.

وی عنوان کرد: هیچ‌گاه ملاحظه سیاسی نسبت به انتخاب شهردار نداشتیم و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و این داستان‌ها اصول کار ما بود، اما دیگر مسائل برای ما مهم نبود و متعهد، متخصص و دارای برنامه بودن برای ما مهم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان از آیتم‌های انتخاب شهردار جدید کرمان سخن به‌میان آورد و بومی‌بودن، تحصیلات، سابقه کار، تحول‌گرا، شناخت شهرداری، امکان حضور در کرمان، صداقت، توان مدیریتی، دارای برنامه بودن، فسادستیز بودن، درک گفتمان انقلابی، جهادی بودن و نگاه مردم‌پایه داشتن را از جمله این موارد ذکر کرد.

کمساری بیان داشت: ما سعی کردیم انتخاب شهردار به نوعی باشد که خودمان را مدیون این افراد نکنیم و شش نفر پایانی برنامه‌ها را دادند و تصمیم گرفتیم، جلسه بررسی این شش نفر به‌صورت زنده برگزار شود و مردم بتوانند، نظرات‌شان را مطرح کنند.

شورا برای انتخاب شهردار کرمان به هیچ‌کس نبسته است

وی ادامه داد: در این مرحله باز هم یکی از گزینه‌ها انصراف داد و یکی، دو نفر از دوستان شهرداری و شورای شهر هم از شهردار بودن انصراف دادند و در نهایت با دو گزینه انتخاب شهردار کرمان ادامه یافت و شعرباف به عنوان شهردار با ۶ رای نسبت به اسماعیلی با ۵ رای انتخاب شد.

کمساری تصریح کرد: در ابتدای فعالیت شورای شهر کرمان شاید این تصور می‌شد که اعضای شورای شهر از یک دیدگاه سیاسی هستند و شهردارشان از قبل انتخاب‌شده است و این رای نشان داد، شورا با هیچ کس نبسته و شورا بر اساس معیار‌هایی که در نظر گرفته است، رای می‌دهد.

برچسب ها: شورا ، کرمان ، شهردار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PQ6

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شورا کرمان شهردار انتخاب شهردار کرمان شهردار جدید کرمان هیچ کس نبسته شورای شهر شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند

، به مناسبت روز ملی شورا‌ها همایش دوروزه روسای شورا‌های اسلامی وشهرداران سراسر استان با حضورنماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان برگزار شد. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد. 

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شورا‌های شهر‌های استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شورا‌های شهر‌های استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شورا‌های اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از شورا‌های شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهر‌های استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم