Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@14:11:10 GMT

تاکید بر تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۱۱۰

تاکید بر تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس

علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره برگزاری مراسم ۱۳ آبان در سال جاری گفت:‌ برگزاری هر تجمعی در مراسمات روز ۱۳ آبان باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود. شیوه‌نامه‌ای هشت صفحه‌ای که برای مراسم عاشورا نیز وجود داشت برای این مراسم باید در دستور کار قرار گیرد. شیوه‌نامه‌ای که در آن فاصله افراد و بسیاری از موارد دیگر مشخص شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید یک هفته قبل از برگزاری مراسم ارزیابی‌های لازم صورت بگیرد، ادامه داد: ممکن است شرایط در فاصله یک هفته‌ای برگزاری این مراسم کاملا تغییر کند. پیشنهاد می‌کنم برای در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و رعایت هر چه بیشتر شیوه‌نامه‌ها کمیته‌ای متشکل از معاونت درمان یه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی یک هفته قبل از برگزاری مراسم در جلسه‌ای مشترک وضعیت را مورد ارزیابی قرار دهند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مراسم ۱۳ آبان اساسا برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که در امر واکسیناسیون در حال حاضر جمعیت کمتری را شامل می‌شوند.

زالی همچنین درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: باید شناسنامه بهداشتی برای مدارس در امر بازگشایی تهیه شود به شکلی که برای هر مدرسه بدانیم که در چه وضعیتی قرار دارد و چه تجهیزات و وسایلی را لازم دارد. باید هر مدرسه برای بازگشایی این شناسنامه را داشته باشد نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

زالی تأکید کرد:‌ موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که استاندار تهران از طریق وزارت کشور این موضوع را سوال کنند که بازگشایی مدارس همچنان منوط به واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر مدارس است یا خیر. از سوی دیگر سرانه تخصص یافته به مدارس تهران به لحاظ لجستیک و تجهیزات مکفی نیست. باید پکیج سرانه متفاوتی برای مدارس در نظر گرفته شود تا بتوانند نسبت به تهیه وسایل ضدعفونی، ماسک و... اقدام کنند. قطعا با شرایط موجود سرانه‌ای که وجود دارد تطبیق نمی‌کند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اعلام آمادگی برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای راه‌اندازی بخش مستقل تزریق واکسن دانش‌آموزان تصریح کرد: اگر نامه‌ای نوشته شود قطعا این مراکز می توانند در لکه‌گیری ۳۵ درصد از دانش‌آموزان که واکسن خود را دریافت نکرده‌اند نقش بسزایی داشته باشند.

۲۳۵۲۳۳

کد خبر 1565064

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا مدرسه دانش آموزان شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش آموزان آبادانی و خرمشهری به همراه پاک بان ها و معلمان خود با حضور در مراسم روز زمین پاک و بوستان های شهر بر لزوم حفاظت از زمین پاک تاکید کردند. نجات زمین از پلاستیک شعار امسال هفته زمین پاک است. 

آنان با جمع آوری زباله ها از میان شاخ و برگ درختان، حاشیه رودخانه و بوستان ها از بزرگسالان خواستند در تولید کمتر زباله بویژه پلاستیک و جلوگیری از زباله پراکنی در محیط زیست در حفظ محیط زندگی برای نسل های آینده کوشا باشند. 

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری با ابراز نگرانی از گسترش پلاستیک در سطح شهرها و روستاها تاکید کردند: زمین ثروتی عظیم است که آیندگان برای ادامه حیاتی شاد و پرانرژی به پاکی آن نیاز دارند و حفاظت از آن وظیفه نسل های کنونی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت‌های زیست محیطی دانش آموزان به نمایش گذاشته شد که در قسمتی از آن دانش آموزان کاغذها را جمع آوری و در بطری های پلاستیکی ذخیره کردند تا برای بازیافت از محیط زیست جمع آوری شود.

محمود رضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گوشه ای از این مراسم با اشاره به اینکه نظافت شهری و جمع آوری پسماند‌ها از جمله وظایف خدمات شهری شهرداری است افزود: در شبانه روز ۱۲۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌شود که این میزان در تعطیلات نوروز به ۱۶۰ تا ۱۷۰ تن افزایش یافت. 

 

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود