Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه کلان تر به مقوله سلامت زنان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فاطمه قاسمپور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در هفته ملی سلامت زنان به سر می‌بریم. یکی از موضوعات مهم در حوزه زنان، توجه به ابعاد مختلف سلامتی این قشر است. اگرچه غالب مسائل حوزه سلامت، میان زن و مرد مشترک است، اما از سویی سرطان‌های ویژه زنان نیازمند برنامه‌ریزی و توجه ویژه است و از سوی دیگر، بار برخی بیماری‌های مشترک ممکن است در بعضی مناطق در میان زنان بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه، به مقوله سلامت زنان به صورت امری جامع و ویژه پرداخته نشده و بیشتر ملاحظات مربوط به سلامت مادران و زایمان در نظر گرفته شده است. هرچند این بخش نیز کاملاً مهم و ضرورت برنامه‌ریزی برای آن غیرقابل کتمان است، اما لازم است به مقوله سلامت زنان به صورت کلان‌تر نیز توجه شود.

از همین‌روست که دستیابی به نقشه سلامت زنان و طراحی الگوهای مداخلاتی مطلوب، گامی مهم و مؤثر در راستای تأمین سلامت نیمی از جامعه است. سند سلامت زنان که پیش از این در همین راستا تدوین و مصوب شده، نیازمند تهیه فوری آیین‌نامه اجرایی و ابلاغ آن است. در نامه‌ای که چندی پیش به وزیر بهداشت ارسال کردم، بر این اقدام تأکید داشتم.

امروز در بازدید فراکسیون زنان از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، درباره مسائل خاص زنان درگیر این بیماری‌ها صحبت کردیم. این گفت‌وگوها مسیر توسعه اقدامات را گسترش می‌دهد.

‌غربالگری و پیشگیری در اولین گام و در گام بعدی توسعه پروتکل‌های نوین درمانی، مساله مهم و جدی در خصوص سرطان‌های زنان است که ضرورت دارد فراگیر شود.»

بر اساس این گزارش، هفته ملی "سلامت بانوان ایران"، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته ملی سلامت زنان فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی سرطان سینه سلامت زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدی گفت: غالب افراد با تذکر حجاب خود را رعایت می‌کنند، از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به این که این یک امر قانونی و مهم است در زندگی اجتماعی، آن را برابر چارچوب های قانونی رعایت کنند.

صحبت های وحیدی را در ویدئو ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 846968 برچسب‌ها احمد وحیدی وزارت کشور خبر ویژه زنان - حجاب زنان

دیگر خبرها

  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند