Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:49:29 GMT

۸۰درصد از استخر های قم فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۳۳۷

۸۰درصد از استخر های قم فعال هستند

ایسنا/قم رئیس هیئت شنای استان قم با بیان اینکه۸۰ درصد از استخر های استان فعال هستند، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه ی دانشگاه علوم پزشکی قم، استخر ها با محدودیت پذیرش حداکثر ۳۰ نفر در هر سانس اقدام به بازگشایی کرده اند، وی همچنین بی خطر بودن استفاده از خدمات استخرها را یاد آور شد و گفت: با استناد به برخی مقاله های علمی ادعاهایی مبنی بر تاثیر کلر بر از بین بردن ویروس کرونا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین حاجی اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه۸۰ درصد از استخر های استان فعال هستند، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه  دانشگاه علوم پزشکی قم، استخر ها با محدودیت پذیرش حداکثر ۳۰ نفر در هر سانس اقدام به بازگشایی کرده اند.

وی ضرر های مالی استخرها در اوج فراگیری ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: با وجود مجوز کنونی فعالیت استخر ها برخی از استخرها به دلیل مشکلات مالی اقدام به بازگشایی نمی کنند.

رئیس هیئت شنای استان به بازگشایی سانس بانوان استخرها نیز اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به استقبال کم بانوان استان از بازگشایی استخر تا اطلاع ثانوی بانوان می توانند صرفا در روزهای پنج شنبه و جمعه از خدمات استخر ها استفاده کنند.

حاجی اسماعیلی بی خطر بودن استفاده از خدمات استخرها را یاد آور شد و گفت: با استناد به برخی مقاله های علمی ادعاهایی مبنی بر تاثیر کلر بر از بین بردن ویروس کرونا وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخر بازگشایی استخرهای سرپوشیده استخر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پایش محدوده سد کارده در روزهای اخیر انجام شد و تعدادی موتورتلمبه غیرمجاز برداشت آب نیز کشف شد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود:  هم اینک میزان ذخیره آب موجود در سد کارده سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶ و هفت دهم میلیون متر مکعب بود.

نعمت نژاد ادامه داد: در مجموع هم اینک حدود هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر ماه تا کنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته ایم.

نعمت نژاد افزود: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد