Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:46:20 GMT

ناتو: از اظهارات لاوروف مطلع شدیم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۸۰۸۸

ناتو: از اظهارات لاوروف مطلع شدیم

بعد از اینکه دولت روسیه دوشنبه ۱۸ اکتبر اعلام کرد که فعالیت نمایندگی خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نمایندگی این سازمان در مسکو را به حال تعلیق درآورده، ناتو واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، ائتلاف آنتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد از اظهارات سرگئی لاوروف مبنی بر تعلیق فعالیت نمایندگی خود در ناتو و نمایندگی این سازمان در مسکو مطلع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ناتو گفت: ما از طریق رسانه‌ها در جریان این موضوع قرار گرفتیمو هیچ اطلاعات رسمی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با اعلام این تصمیم گفت که در پی شماری از محدودیت‌های اعمال شده از سوی ناتو، شرایط ابتدایی برای یک کار مشترک دیگر وجود ندارد.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ناتو در صورت بروز وضعیت اضطراری باید از طربق سفارت روسیه، با مسکو در تماس باشد.

تعلیق هماهنگی میان روسیه و ناتو تا به امروز، آخرین مرحله از افزایش تنش میان مسکو و غرب به شمار می‌رود. در سال‌های گذشته دو طرف با وضع تحریم، اخراج دیپلمات‌ها، اتهام به مداخله در انتخابات، جاسوسی و حملات سایبری روابط دیپلماتیک به‌شدت پرالتهابی را تجربه کرده‌اند.

با وجود آنکه روابط میان روسیه و ناتو در یک دهه گذشته و به‌ویژه پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه بسیار پرتنش بوده، مقام‌های عالی‌رتبه نظامی روسیه با فرماندهان ناتو و مقام‌های بلندپایه پنتاگون بارها دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناتو روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند