Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:20:56 GMT

تراکتورسازی کردستان به کرمانشاه منتقل می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۸۷۷۲

تراکتورسازی کردستان به کرمانشاه منتقل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف دادگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ۱۴ درصد از تراکتور کشور در استان کردستان تولید می‌شود و ۱۰۴ نفر نیروی تمام بومی در این شرکت به صورت مستقیم و صدها نفر نیز به صورت غیر مستقیم با ما کار می‌کنند.

وی افزود: تراکتور صادراتی مدل ۲۸۵ مختص به شرکت تراکتورسازی کردستان بوده و طی چند سال اخیر و در دوران سخت تحریم‌ها موفق به ارز آوری چشم گیری برای میهنمان شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگر اعلام کرد: کشورهای عراق، افغانستان و سودان به صورت گسترده میزبان تراکتورهای تولیدی کردستان بوده اند که متأسفانه به دلیل نگاه سلیقه‌ای مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان شاهد توقف تولید این محصول صادراتی و در کل توقف صادرات این شرکت هستیم.

وی افزود: وحدت رویه‌ای در تراکتورسازی ایران وجود دارد و بر اساس آن محصولات آن به گروه فروخته می‌شود و از این طریق به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود و این امر در نقاط مختلف کشور پذیرفته شده است اما متأسفانه مدیر کل فعلی امور مالیاتی استان با تفسیر قانون اقدام به توقف صادرات و در نهایت نابودی خط تولید این محصول صادراتی ما کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اگر مجموعه‌ای تولیدی صادرات داشته باشد، از پرداخت مالیات معاف است اما امور مالیاتی کردستان به ما فشار آورده و چند برابر اعلام واقعی سود از ما مالیات دریافت می‌کند که این امر شرکت تراکتورسازی کردستان را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: در کنار این مشکل که امور مالیاتی کردستان برای این مجموعه صنعتی ایجاد کرده است شاهد تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان کرمانشاه برای انتقال این شرکت از کردستان به کرمانشاه هستیم و اگر این مانع در کردستان رفع نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انتقال تراکتورسازی کردستان به استان کرمانشاه خواهیم بود.

کد خبر 5330960

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت خودروسازی رونق تولید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه هفته وحدت گرگان کرمانشاه شیراز سیدابراهیم رئیسی شیوع کرونا عکس استانها ایلام تراکتورسازی کردستان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد