Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه در حال مشورت با متحدان و شرکای خود درباره ایران هستیم، اظهار داشت که ما همچنان معتقد به مسیر دیپلماسی درقبال ایران هستیم.

به گزارش برنا، ند پرایس روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به سفر "انریکه مورا" معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران گفت که از تلاش های اتحادیه اروپا تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه متحدان و شرکا یک هدف را دنبال می کنند و آن بازگشت مشترک و متقابل به تعهدات برجامی است، همانطور که در وین توافق شده بود.
وی با اشاره به شش دور مذاکرات وین افزود که دور هفتم مذاکرات وین آنچه را در دور ششم نسبت به آن توافق شده بود، دنبال خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه فضاسازی های آمریکا و فشار برای از سرگیری مذاکرات وین بدون اشاره به بدعهدی ها و نقض برجام از سوی آمریکا مدعی شد که فکر نمی کنیم نشست بروکسل لازم باشد.
وی با بیان اینکه مقصدی که به آن فکر می کنیم، وین است، گفت: ما در مورد بازگشت ایران به برجام نه خوشبین و نه بدبین هستیم.
ند پرایس تصریح کرد ما از نزدیک نظاره گر رسیدن ایران به یک نظر نهایی در مورد مسیر پیش روی انتخابی هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مشورت های واشنگتن با متحدان و شرکا به سفر رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به منطقه اشاره کرد و گفت وی چند دیدار خوب در امارات داشت و به قطر و عربستان سفر خواهد کرد.
وی بار دیگر ادعاهای واشنگتن مبنی بر نامحدود بودن زمان را تکرار کرد و گفت که همچنان معتقدیم مسیر دیپلماسی و بازگشت مشترک و متقابل به تعهدات برجامی که به صورت دپلماتیک مذاکره شده، بهترین و موثرترین روش است  تا ایران برای همیشه از دستیابی به سلاح اتمی محروم شود.
وی با بیان اینکه دیپلماسی دو طرفه است، به مشورت های مقامات واشنگتن با تل آویو اشاره و فرافکنی ها و فضاسازی های کاخ سفید و رژیم اسرائیل مبنی بر گزینه های دیگر در صورت شکست دیپلماسی را تکرار کرد.

 استقبال از مذاکرات ایران و عربستان
ند پرایس در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات میان ایران و عربستان اظهار داشت بدون شک فکر می کنیم گفت و گوی سازنده می تواند ابزار خوبی برای کاهش تنش ها در منطقه باشد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ما از گفت و گو حمایت می کنیم، افزود از مذاکرات میان و عربستان حمایت می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایران اتحادیه اروپا وزارت خارجه واشنگتن دولت آمریکا قطر عربستان کاخ سفید ایران و عربستان برجام ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه