Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه اومه سوئد، افراد فاقد مصونیت در برابر کووید ۱۹ با افزایش تعداد اعضای خانواده واکسینه شده در مقابل بیماری، در معرض خطر بسیار کمتری از عفونت و بستری شدن در بیمارستان هستند.

«پیتر نوردستروم»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج نشان می دهد که واکسیناسیون نه تنها برای حفاظت فردی، بلکه برای کاهش انتقال بیماری، به ویژه در خانواده ها، که محیطی پرخطر برای انتقال است، اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تحقیقات گسترده ای انجام شده است که نشان می دهد واکسن ها به شدت خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می دهند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد تأثیر واکسیناسیون بر انتقال ویروس در محیط های پرخطر، مانند خانواده ها وجود دارد.

در این مطالعه، محققان دریافتند که بین تعداد افراد مصونیت یافته در هر خانواده و خطر عفونت و بستری شدن در اعضای دیگر خانواده ارتباط وجود دارد. به طور خاص، با افزایش تعداد افراد مصونیت یافته در هر خانواده در برابر بیماری، ۴۵ تا ۹۷ درصد خطر ابتلا به عفونت و بستری شدن در اعضای فاقد مصونیت خانواده وجود داشت.

مصونیت افراد در برابر بیماری از طریق واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری در گذشته ایجاد می شود.

نتایج این مطالعه، براساس بررسی داده های بیش از ۱.۸ میلیون نفر از بیش از ۸۰۰ هزار خانوار بدست آمد.

به گفته محققان، به نظر می رسد که واکسیناسیون نه تنها به کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری کمک می کند، بلکه به کاهش انتقال بیماری نیز کمک می کند، که به نوبه خود نه تنها خطر ابتلای بیشتر افراد به بیماریهای حاد را کاهش می دهد، بلکه احتمال ظهور سویه های جدید ویروس را نیز کاهش می دهد.

کد خبر 5330942

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون کووید 19 ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 واکسیناسیون سلامت زنان سازمان غذا و دارو محدودیت های کرونایی ورزش سازمان بیمه سلامت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روانپزشکی ویروس آنفلوانزا خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: نخستین اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بافق در امسال، با عنوان رزمایش جهادگران فاطمی ۴، برگزار شد و در این شهرستان از سال گذشته تاکنون چهار اردوی جهادی دامپزشکی برگزار شده است. 

او افزود: در این اردو برای بیش از ۱۰ هزار راس دام خدمات واکسیناسیون رایگان دام، سم پاشی بدن دام و همچنین ویزیت رایگان دام صورت پذیرفت. 

فاتحی نیا بیان کرد: اردوی جهادی بافق یک روزه بود که در آن بیش از ۱۲ نفر از همکاران دامپزشکی با مشارکت بسیج، خدمات رسانی کردند. 

او گفت: در سال گذشته ۳۸ اردوی جهادی دامپزشکی در استان برگزار شده که بیش از ۲۰۰ هزار راس دام خدمات را دریافت کردند. 

مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این اردو‌ها خدمات رسانی به دامداران خرد روستایی و عشایر به منظور تولید بهتر و افزایش بهره وری است.

گفتنی است در حاشیه این اردو، مدیرکل دامپزشکی استان یزد با خانواده شهید جهادگر عبدالرضا عابدی دیدار کرد. 

 در این دیدار فاتحی نیا گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است و خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

همسر شهید عابدی نیز در این دیدار به ‏بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت‎.

در پایان از طرف اداره کل دامپزشکی لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده معظم این ‏شهید تقدیم شد‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • درمان جدید بیماری آلزایمر