Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:22:34 GMT

فشارخون مطلوب در کُند شدن روند پیری مغز موثر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۳۳۷

فشارخون مطلوب در کُند شدن روند پیری مغز موثر است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه ملی استرالیا، افرادی که فشار خون بالایی نسبت به محدوده توصیه شده طبیعی دارند، در معرض خطر افزایش سرعت پیری مغز هستند.

این تحقیقات همچنین نشان داد فشار خون مطلوب به مغز کمک می کند حداقل شش ماه از سن واقعی اش جوانتر بماند.

محققان اکنون خواستار به روز شدن دستورالعمل های ملی سلامت هستند تا یافته های مهم آنها را منعکس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مطالعه نشان داد شرکت کنندگان مبتلا به فشارخون بالا دارای مغز مسن تر و در نتیجه با سلامت کمتر هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و زوال عقل در آنها بیشتر است.

همچنین شرکت کنندگان دارای فشارخون بالا، اما در محدوده طبیعی، دارای مغز پیرتر بودند و در معرض مشکلات سلامتی قرار داشتند.

پروفسور «نیکولاس چربوئین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این تفکر که مغز فرد به علت فشار خون بالا در وضعیت ناسالم قرار می گیرد، کاملاً درست نیست.»

وی افزود: «این مسئله زودتر آغاز می شود و در افرادی شروع می شود که فشارخون نرمالی دارند.»

فشار خون طبیعی در قالب فشار زیر ۱۲۰/۸۰ تعریف می شود، در حالی که فشار خون مطلوب و سالم به رقم ۱۱۰/۷۰ نزدیکتر است.

این تحقیقات جدید پس از آن صورت گرفت که نتایج یک مطالعه بزرگ بین المللی نشان داد تعداد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون در سطح جهان دو برابر شده است.

محققان معتقدند حفظ فشارخون مطلوب به جوان تر ماندن و سالم تر بودن مغز با افزایش سن منجر می شود.

کد خبر 5330934

منبع: مهر

کلیدواژه: فشار خون پیری مغز ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 واکسیناسیون سلامت زنان سازمان غذا و دارو محدودیت های کرونایی ورزش سازمان بیمه سلامت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روانپزشکی ویروس آنفلوانزا خون مطلوب فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی کابل های برق فشار قوی در محدوده شرق شهر مشهد و قطعی مکرر خطوط انتقال نیرو و نارضایتی شهروندان و اصناف، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.   سردار احمد نگهبان افزود : کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد با تحقیقات میدانی گسترده یکی از اعضای این باند حرفه ای سرقت که فردی سابقه دار است را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی ادامه داد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از انجام تحقیقات میدانی و شناسایی سه همدست دیگرش، با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و چهار عضو این باند را در ۲ عملیات مجزا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان ادوات مخصوص سرقت کابل های برق فشار قوی را کشف کردند.   وی اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی ها و در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در محدوده شرق شهر مشهد و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کردند.   سردار نگهبان گفت: در تحقیقات تکمیلی با برآورد کاشناسان شرکت برق مشخص شد، اعضای این باند افزون بر ۲۷ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شرکت برق وارده کرده اند.   وی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از شهروندان خواست تا ضمن توجه به توصیه های انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند
  • علائم فشار خون بالا
  • فشار کاری بالا دلیل رد پیشنهاد بایرن مونیخ توسط رالف رانگنیک
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند