Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا احمدی گفت: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان کشور بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده است همچنین تعدادی شناسایی شدند و سعی شد به شرایط این افراد توجه ویژه تری نشان داد.

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: وظیفه دولت و حکومت ایران این است که به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتباع خارجی در صورتی که خودشان تمایلی به ادامه تحصیل نداشته باشند، می‌تواند ارائه خدمت نکند اما این امر درباره دانش آموزان ایرانی به این شکل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طبق قانون اساسی دولت و حکومت نسبت به دانش آموزان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل ایرانی وظیفه دارد و باید امکانات آموزشی را در اختیار این افراد قرار دهد، افزود: موظف هستیم مشکل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به هر طریقی برطرف کنیم که این امر می‌تواند تأمین لوازم آموزشی الکترونیک، محتوا آموزشی و... باشد.

احمدی درباره عدم اجرای قانون تأمین تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان تصریح کرد: این قانون زمانی وضع شد که بیماری کرونا در کشور شایع نشده بود و امکانات و تجهیزات خاصی مد نظر نبود و به صورت عام تجهیزات آموزشی شامل همه افراد جامعه می‌شد که می‌توان به میز و صندلی، دفتر و کتاب اشاره کرد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: تجهیزات آموزشی شامل موبایل، تبلت و وسایل آموزش الکترونیک می‌شود، این امر استثنایی است.

او ادامه داد: ممکن است برای تأمین آن کمیسیون، بودجهای در نظر بگیرد تا آموزش و پرورش تجهیزات را تأمین و در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

احمدی گفت: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان کشور بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده‌اند همچنین تعدادی شناسایی شدند و سعی شد به شرایط این افراد توجه ویژه‌تری نشان داد.

انتهای پیام/ 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و تحقیقات مجلس برنا دولت ایران دانش آموزان قانون اساسی قانون مد جامعه مجلس الکترونیک بودجه آموزش و پرورش حمایت مناطق محروم دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت