Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@14:39:54 GMT

پایداری ازدواج‌های دانشجویی ۹۴ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۹۱۲

صراط:

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی اظهار داشت: بر اساس آمارها، میزان پایداری ازدواج‌های دانشجویی در بین ۳۰۰ هزار زوجی که در طول بیش از ۱۰ سال گذشته در جشن‌های ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند، بسیار بالا و میزان فروپاشی ازدواج‌ها زیر ۶ درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، وی درباره میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی نیز گفت: یکی از اتفاقات خوب، پایداری ازدواج دانشجویی نسبت به عموم ازدواج‌ها است که طبق آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی و آمار سازمان ثبت احوال کشور این موضوع به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در زمینه ازدواج دانشجویی یک تجربه ۲۴ ساله در کشور دارد، افزود: برگزاری بیست و چهار دوره ازدوج دانشجویی که با مشارکت و همکاری دستگاه‌های آموزش عالی با موفقیت همراه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی خاطرنشان کرد: دو برنامه در حوزه ازدواج دانشجویی داریم؛ در بحث اول روال عادی ازدواج دانشجویی است که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هر ساله برگزار کرده، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی با تغییراتی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: همچنین قبلا دوره‌های ازدواج دانشجویی به صورت دوره‌های یک هزار زوجی بود که اکنون تعداد زوج‌ها در هر دوره به ۱۰۰ زوج تقلیل پیدا کرده، اما طول دوره طولانی‌تر شده است تا هر کدام از دانشجویان که وارد سامانه ثبت‌نام می‌شود، بتواند زمان را انتخاب کند و از برنامه ازدواج دانشجویی استفاده کند.

ستاد ملی ازدواج دانشجویی تشکیل می‌شود

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث دوم که امیدواریم به زودی اولین نشست آن نیز تشکیل شود، موضوع تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان و بحث تدوین سند آن است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این ستاد تشکیل شده است یا نه توضیح داد: این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و برای اولین جلسه آن منتظر ابلاغ حکم رییس این ستاد از طرف رییس جمهوری هستیم تا نخستین جلسه آن تشکیل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی ادامه داد: در این ستاد عملا جهشی در توجه به موضوع ازدواج دانشجویی خواهیم داشت و علاوه بر مجموعه‌های دانشگاهی دیگر مجموعه‌های کشور که در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و خدماتی نقش‌آفرین هستند، برای جریان ازدواج دانشجویی به کمک دانشگاه‌ها می‌آیند تا ازدواج دانشجویی به عنوان یک جریان کاملا تحت حمایت شده و پرشتاب باشد.

وی درباره آمار ازدواج دانشجویی نیز گفت: ۱۴ هزار زوج مشارکت‌کننده در جشن ازدواج دانشجویی داریم، اما آمار ازدواج بیش از این تعداد است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره امکانات و تسهیلات برای دانشجویان شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی نیز توضیح داد: با تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان، از فرایند معرفی و همسان‌گزینی تا بحث تسهیلات قانونی برای تسهیل ازدواج، سربازی، خوابگاه متاهلان و اشتغال دیده می‌شود.

 ثبت نام در بیست و چهارمین برنامه ازدواج دانشجویی با عنوان طرح ملی «همسفر تا بهشت» در تابستان امسال (سال ۱۴۰۰) انجام شد.

قرار است این مراسم با شعار ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار جهت فائق آمدن بر این حلقه مفقوده، در جوار بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تا پایان سال جاری در قالب کاروان‌های دانشجویی و در زمان‌های مختلف برگزار شود. ​

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ستاد ملی ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ازدواج دانشجویی صراط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ازدواج دانشجویی دانشگاه ها ازدواج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور