Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر نادر توکلی افزود: در حال حاضر با یک مقاومت روبرو هستیم به خصوص در ۱۰ روز اخیر سرعت شیب نزولی موج پنجم کرونا در کشور کند شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شیبی صعودی می شود تقریبا با همان سرعت باید کاهش یابد، ولی در شرایط کنونی سرعت کم کاهش این بیماری در موج پنجم، نگرانی هایی را برای وارد شدن به فاز جدید بحران ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: بر اساس آمار ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی نواحی کشور شاهد گسترش بیماری هستیم و از آنجایی که استان تهران از شرایط سایر مناطق تاثیر می پذیرد؛ نگرانی برای اوج دوباره کرونا در پایتخت وجود دارد.

توکلی همچنین گفت: یک سری روش های علمی برای پیش بینی شروع موج جدید وجود دارد از جمله تحلیل های ویروسی در افراد مبتلا، رصد روزانه آمار مبتلایان و بررسی افرادی که جواب آزمایش آنها مثبت شده است که بر اساس ارزیابی آنها، نگرانی اوج گیری پیش می آید.

وی افزود: از نظر تقدم زمانی، ابتدا تعداد بیماران سرپایی، بعد از ۲ هفته تعداد بیماران بستری و در مرحله بعد آمار مرگ و میر افزایش می یابد ولی در حال حاضر نمی توان گفت که موج ششم شروع شده است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران تصریح کرد: واکسیناسیون باید به سرعت پیگیری شود، همچنین مطالعات و برداشت های اجتماعی نظیر افکارسنجی انجام شود تا در تحلیل ها به نتایج واقعی تر برسیم.

توکلی از آمادگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مقابله با موج ششم کرونا در تهران خبر داد و گفت: در تغییر وضعیت بیماری، بخش دولتی با بیشترین فشار روبرو است بنابراین این بخش باید آمادگی بیشتری برای مواجهه با موج جدید داشته باشد.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر تعداد کل بیماران کرونایی بستری در استان تهران حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر هستند، افزود: بیمارستان ها بر اساس آمار روزانه، قابلیت افزایش ظرفیت دارند و ما تا ۱۱ هزار بیمار هم پذیرش داشته ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: تعداد مبتلایان به قارچ سیاه کاهش یافته و این بیماری با مدیریت تیم فوق تحصصی درمان تحت کنترل است.

توکلی در بخشی دیگر از صحبت های خود در مورد نگرانی والدین برای بازگشایی مدارس یادآور شد: بحث واکسیناسیون دانش آموزان قابل توجه است، علاوه بر اینکه پروتکل های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده که با ابراز امیدواری مبنی بر رعایت این معیارها، فرآیند آموزش هم ادامه یابد.

تزریق واکسن را جدی بگیرید
وی بر تزریق واکسن آنفلوآنزا به ویژه در افراد مسن و شرایط پرخطر تاکید کرد و افزود: بهتر است همه افراد (باسن بالای ۶ ماه) به فاصله حداقل یک ماه بعد تزریق واکسن کرونا نسبت به واکسیناسیون آنفلوآنزا اقدام کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از پیگیری و صدور بخشنامه تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مجموعه کادر بهداشت و درمان خبر داد و گفت: همچنان واکسیناسیون نه به عنوان تنها عامل پیشگیری ۱۰۰درصدی بلکه به عنوان عامل موثر در کاهش میزان بستری و کاهش آمار مرگ و میر محسوب می شود؛ لذا تزریق واکسن با هر برندی توصیه می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح قرنطینه هوشمند، افرادی که از تزریق واکسن خودداری کنند از بسیاری خدمات عمومی محروم می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران موج پنجم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران موج پنجم کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران موج پنجم کرونا درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران معاون درمان تزریق واکسن موج پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد