Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سید حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوانزای از هفته آینده در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: امسال برای واکسن آنفلوآنزا در کشور چهار تولیدکننده داریم که دو تامین‌کننده وارداتی و دو تامین‌کننده تولید داخل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا را از طریق واردکننده خارجی تامین کردیم که ۱.۵ میلیون دوز آن وارد شده و یک میلیون دوز باقی مانده هم در حال ورود است و به زودی وارد کشور می‌شود. افزون بر این‌ها دو تامین‌کننده تولید داخلی هم داریم که برای اولین بار واکسن تولیدی آن‌ها امسال وارد بازار می‌شود البته پارسال هم یکی از تولیدکنندگان واکسن آنفلوآنزا تولید کرده بود، اما واکسن برای مطالعات بالینی بود و امسال این واکسن وارد بازار می‌شود.

تحویل ۱.۵ تا ۲ میلیون واکسن ایرانی آنفلوانزاآنفلوانزا
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره میزان تولید واکسن آنفلوانزا در کشور گفت: تولیدکنندگان داخلی واکسن آنفلوآنزا امسال ۲۰۰ هزار دوز واکسن آماده کردند که قرار است ظرف هفته آینده به ما تحویل دهند و در داروخانه‌ها توزیع شود. البته این تولیدکنندگان به ما قول داده بودند که ۱.۵ تا دو میلیون واکسن آنفلوآنزا به ما تحویل دهند و اگر شرایط بازار مساعد باشد و تامین کنند، این میزان را به ما می‌دهند و الباقی وارداتی‌ها هم وارد می‌شود.

محمدی گفت: از این تعداد واکسن آنفلوآنزا، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از سوی معاونت بهداشت، به صورت رایگان، در طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های در معرض خطر و با ریسک بالا مصرف می‌شود که شامل زنان باردار، سالمندان بالای ۵۵ سال، بیماران خاص و صعب‌العلاج و سایر گروه‌هایی که طبق اعلام معاونت بهداشت به عنوان در معرض خطر تعیین می‌شوند، است. سایر واکسن‌های وارداتی و تولید داخل هم در داروخانه‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

قیمت واکسن ایرانی آنفلوانزا چند؟
محمدی درباره قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و خارجی گفت: هنوز قیمت واکسن آنفلوآنزای تولید داخل را ابلاغ نکردیم و واکسن‌های وارداتی هم حدود ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند، واکسن تولید داخلی آنفلوآنزا آماده است و منتظر ابلاغ قیمت آن هستیم و ان‌شاءالله حدود یک هفته دیگر وارد داروخانه‌ها خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیر کل دارو واکسن واکسن آنفلوآنزا داروخانه ها میلیون دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان