Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به ناآگاهی و سردرگمی والدین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

«محمدرضا حدادزاده» در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان، گفت:  نمی‌توان در استان‌نسبت به برخی مسائل و آسیب‌های اجتماعی بی تفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آموزش را رکن اصلی رشد و تعالی فرد و جامعه دانست و افزود: متاسفانه نسبت به بحث آموزش نحوه مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از خودکشی گرفته تا انحرافات جنسی، سهل‌انگاری‌های بسیاری صورت می‌گیرد.

حدادزاده با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان گفت: ایجاد مرکزی ویژه دانش‌آموزان با هدف ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف جهت کاهش آسیب ها در بین آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی آسیب‌ها در بین دانش آموزان مخفی است و در آمارهای رسمی نمی‌آید و سازوکاری برای دانش آموزان، والدین و حتی مدارس برای برخورد و حل آن وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: در بعضی از حوزه ها باید از ظرفیت مجموعه‌های مردم نهاد و دغدغه مندان استفاده شود.

وی گفت: فعالین فرهنگی و مذهبی باید با ظرافت‌ها و شناخت ظرفیت های رسانه ای در فضای مجازی هوشمندانه خوراک جذاب و اثرگذار تولید و ارائه کنند.

وی بر لزوم توجه به بحث توانمندسازی دانش آموزان و خانواده های آن ها تاکید کرد و افزود: در این خصوص برگزاری  کارگاه های آموزشی با محوریت محلات باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

حدادزاده اظهار کرد: راه اندازی مرکز ویژه رسیدگی به آسیب‌های دانش‌آموزان با هدف مشاوره و حمایت و با حضور یک قاضی، یک مشاور، نماینده انجمن اولیاء و مربیان باید در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: تولید محتوا و پشتیبانی رسانه‌ای از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دادگستری استان آمادگی کامل را در این حوزه جهت بهره گیری فعلان و دغدغه مندان این حوزه از پرونده ها به عنوان منابع دست اول و مستند بر واقعیت دارد.

حدادزاده در پایان اضافه کرد: دادستانی در این حوزه‌ها جهت الزام سایر نهادهایی که باید فعالانه در میدان حضور پیدا کنند آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این  نشست با حضور  مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، معاون دادستان مرکز استان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادستان يزد آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان آموزش و پرورش يزد بین دانش آموزان آسیب های اجتماعی مرکز استان قرار گیرد آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده