Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: اثربخشی اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری بر کاهش فرسایش خاک، کاهش خسارت سیل و تقویت سفره های زیرزمینی و قنوات کاملاً مشهود است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری در سومین همایش بین‌المللی جوانان انجمن جهانی حفاظت خاک و آب در دانشگاه تربیت مدرس مازندران با اشاره به اهمیت و ارزش فراوان خاک و آب که شرایط حیات را برای انسان و موجودات فراهم می‌کند، گفت: حفظ این منابع از پایگاه معنوی بالایی نیز برخوردار است و در قرآن مجید نیز بارها از کلمه خاک استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اظهار اینکه خاک و زمین به عنوان بستر حیات تلقی می‌شود، یادآور شد: در احادیث شکستن درخت به معنای شکستن بال فرشتگان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

«معجزه آبخیزداری»|مقابله با فرونشست زمین در کشور متولی ندارد/ ارائه یک پیشنهاد برای مدیریت بحران«معجزه آبخیزداری»|جای خالی آبخیزداری و آبخوانداری در برنامه ریزی تأمین آب شرب شهری و روستایی«معجزه آبخیزداری»| پیوند آبخیزداری و گردشگری/ در هر استان کشور حداقل یک پارک آبخیز احداث می شود

وی با بیان اینکه منابع آب و خاک در معرض تهدیدهای فراوانی است، افزود: فرسایش آبی و بادی، شوری، آلودگی، رشد روزافزون جمعیت، صنعتی شدن و تغییر اقلیم از جمله عوامل تهدید است.

مسعود منصور حفظ منابع آب و خاک را یک ضرورت و اقدام مهم برشمرد و گفت: برای حفظ منابع باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و منطقی نیست که اجازه دهیم فرسایش آبی یا خاکی رخ دهد و میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی خسارت وارد شود و سپس درصدد جبران آن برآئیم.
رئیس سازمان جنگل‌ها یادآور شد: خسارت زیست محیطی غیرقابل جبران یا سخت است و به واسطه واقع شدن در شرایط خشک و نیمه خشک، تهدیدها در کشور نیز وجود دارد.
وی اظهار داشت: مسئولان عالی نظام و به ویژه مقام معظم رهبری همواره برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تاکید کرده اند، از این رو اقدامات آبخیزداری نباید تعطیل شود.
رئیس سازمان جنگل‌ها یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری بدون توجه به نگرش و جامعیت آن نمی‌تواند به نتیجه مناسبی منجر شود و مدیریت جامع آبخیز امری مهم است و باید تصمیم گیرندگان به این باور برسند که به سمت مدیریت در حوزه آبخیز گام بردارند.
وی مشارکت مردم، خیرین و جوامع محلی در اجرای طرح مدیریت جامع آبخیزداری را امری ضروری دانست و گفت: کمک سازمان‌ها و نهادهای بین المللی نظیر یونسکو برای فراهم کردن بستر و زمینه انتقال و تبادل تجارب کشورها حائز اهمیت است.
این مسئول منابع طبیعی کشور سر انجام در این همایش از راه‌اندازی مرکز بین‌المللی مدیریت جامع آبخیزداری در مناطق خشک و نیمه خشک در کشور خبر داد و گفت: با توجه به تجارت موفق، این مرکز در کشور تأسیس شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل سیل معجزه آبخیزداری سازمان جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است