Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت شایع‌ترین عوارض واکسن کرونا در زنان باردار را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به مطالبه مخاطبان سامانه فارس من با عنوان «نگرانی زنان باردار از واکسن‌های وارداتی» اعلام کرد:

با توجه به جایگاه سلامت مادران در نظام سلامت کشور و نیز نظر به اثرات بیماری کووید- ١۹ بر روی سلامت مادران باردار در زمان بارداری و پس از آن، پیشگیری از ابتلا این گروه، به عنوان یکی از گروه‌های پرخطر جامعه، همواره یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های وزارت متبوع بوده و می‌باشد؛ لذا به منظور برنامه ریزی صحیح و قابل اطمینان در این زمینه نسبت به جمع آوری و تحلیل شواهد مرتبط با واکسیناسیون در این گروه هدف و نیز به روز رسانی این شواهد در طی همه گیری بیماری فوق اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا تیمی متشکل از متخصصان مرتبط از جمله متخصصان زنان و زایمان، اپیدمیولوژی و آمار برای انجام بررسی‌های جامع و کامل در اداره سلامت مادران این دفتر تشکیل شد. شواهد موجود در دنیا نشان می‌دهد که افراد باردار علامت دار مبتلا به کووید ١۹ در مقایسه با همسالان غیر باردار در معرض خطر ابتلا به انواع شدید‌تر بیماری هستند.

همچنین برخی منابع نشان دهنده احتمال بیشتر ابتلا به انواع شدید این بیماری در اواخر بارداری بوده و نیز مطرح نموده اند زنان بارداری که به عفونت علامت دار خصوصأ در سه ماهه سوم بارداری هفته بعد از ٣٨ مبتلا می‌شوند ٢ تا ٣ برابر بیشتر احتمال دارد نوزاد خود را نارس به دنیا آورند. علاوه بر این‌ها سیستم ایمنی، دیابت، فشار خون بالا، بیمار یقلبیة آسم، اضافه وزن و ... نیز به عنوان عوامل خطر برای مادران باردار محسوب می‌شوند و حتی این افراد نسبت به هم سن‌های خود که باردار نیستند در معرض خطر بیشتری از ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند که همه داده‌ها بر لزوم به کارگیری مداخلات پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون علیه بیماری مذکور در این گروه هدف تاکید دارند.

اکنون با توجه به موارد مذکور دستور عمل تزریق واکسن به مادران باردار از تاریخ ١۶ مرداد ١٤۰۰ ابلاغ گردید که تا ١٤ مهر ١٤۰۰ تعداد ١٥۶٢١١ مادر واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند. شایعترین عارضه واکسن پس از تزریق شامل دردمحل تزریق ٨١۰ مورد، سردرد ٤٨۰ مورد، تب٢٨۰ مورد، درد عضلانی ٢۶۰ مورد، خستگی ٢۰۰ مورد، لرز ١۰۰ مورد و تنگی نفس٣٣ مورد بوده است. در پایان قابل ذکر است مطابق مستندات، تفاوت معنی داری در شیوع عوارض مامایی بین جمعیت مادران باردار واکسن زده و جمعیت کلی مادران باردار رویت نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زنان باردار واکسن وارداتی واکسن بیمار کرونا مادران باردار زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آقاجان زاده با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای حجاج اظهار کرد: متقاضیان حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی طبق نوبت اعلام شده از امروز تا شانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون  به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید پانزده روز قبل از اعزام واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در ۲ سال گذشته آن را دریافت نکردند الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز حدود چهار هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیر آذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیری این شهر داریم.

وی همچنین به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد که پانزده کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان