Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان و قطر در خصوص روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، عصر دوشنبه عربستان سعودی و قطر روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه در ریاض از «بندر العطیه» سفیر کشور قطر استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که در این دیدار روابط دو جانبه و برادرانه‌ای که دو کشور و مردم را گرد هم می‌آورد و جنبه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بحث قرار دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز اعلام کرد که شاهزاده «محمد بن عبدالرحمان بن عبدالعزیز» سرپرست فرماندار منطقه ریاض ، در دفتر خود در کاخ الحکم از سفیر قطر  استقبال کرد.

اعمال مالیات هنگفت برای شرکت‌ها در عربستانگفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عربستان با همتای چینی

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان، در طول پذیرایی میان دو طرف مکالمات دوستانه رد و بدل شد که اطلاعات بیشتری در مورد این جلسه ارائه نشده است.اما اهمیت آن در شرایطی است که در چارچوب بازگشت سرعت به روابط دوحه و ریاض آمده است.

از سوی دیگر ، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این دیدار بررسی روابط همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور است.

پس از بحران دیپلماتیک بین دو کشور که حدود 4 سال به طول انجامید، عربستان سعودی برای اولین بار در ماه ژوئن سفیر خود را به قطر اعزام کرد.

در سال 2017 بحران سیاسی شدیدی در روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شد و آنها دوحه را به حمایت از گروه‌های افراطی متهم کردند اما دوحه همواره این اتهام را تکذیب کرد و در نهایت در تاریخ پنجم ژانویه گذشته در نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در شهر العلا در عربستان توافقنامه‌ آشتی میان دو طرف امضا شد که به بزرگترین بحران داخلی شورای همکاری خلیج فارس از زمان تاسیسش در سال 1981 پایان داد.

در ادامه نیز پروازهای تجاری میان دو طرف از سر گرفته شده و گذرگاه‌های زمینی دو کشور عربستان و قطر بازگشایی و دیدارها و رایزنی‌های متقابل مسؤولان دو کشور آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه ای و بین المللی روابط دو دو کشور دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط