Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@01:28:39 GMT

آمریکا به مذاکرات صلح سوریه در ژنو واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۲۲۰

آمریکا به مذاکرات صلح سوریه در ژنو واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به از سرگیری گفت‌وگوهای صلح سوریه و مخالفان در ژنو واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به از سرگیری گفت‌وگوهای صلح سوریه و مخالفان در ژنو واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: ضروری است که سوریه و سران معارضان در ژنو مشارکت سازنده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چرا آمریکا در منطقه غرب آسیا شکست خورده است

مذاکرات میان طرف‌های سوری درباره اصلاح قانون اساسی با نظارت سازمان ملل در ژنو از سرگرفته شد.

بعد از چند ماه از توقف فعالیت کمیته مشترک قانون اساسی سوریه که شامل نمایندگان نظام و مخالفان است، این کمیته بار دیگر فعالیت خود را در ژنو از سر می‌گیرد.

پنجمین دور نشست‌های این کمیته ژانویه گذشته برگزار شده بود.

روز گذشته نیز نشست مقدماتی دور ششم مذاکرات در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد و هادی البحره، رئیس هیئت مخالفان و احمد الکزبری، رئیس هیئت نظام سوریه و گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل در این نشست حضور داشتند. این نشست در نوع خود اولین نشست از زمان آغاز فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه بود.

پیشرفت‌های کمی در تهیه پیش‌نویس صورت گرفته بود.

پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با استقبال از توافق طرفین برای شروع اصلاح پیش نویس قانون اساسی گفته بود که در این مذاکرات اصول روشن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سوئیس افغانستان کمیته قانون اساسی سوریه ند پرایس وزارت خارجه امریکا آمریکا سوریه قانون اساسی سازمان ملل قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، «طه جهاد» سخنگوی جنبش حماس، عصر امروز (چهارشنبه)، ادعای روزنامه لبنانی «اللواء» درباره انتقال مقر حماس به سوریه را تکذیب کرد.

روزنامه لبنانی اللواء به‌تازگی با انتشار گزارشی مدعی شده بود حماس از دمشق خواسته تا مقر خود را به سوریه منتقل کند و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه این درخواست را رد کرده است.

سخنگوی جهاد اعلام کرد: «ضمن تشکر از تمام کشورهای عربی که آنان را پناه ملتمان و حامی آرمان خود می دانیم؛ اما آنچه روزنامه لبنانی اللواء دیروز (سه‌شنبه-۲۴ آوریل) درباره درخواست جنبش برای انتقال به سوریه منتشر کرده، تکذیب می‌کنیم. جنبش [حماس] نه از کشور برادر سوریه و نه دیگر کشورها چنین درخواستی نداشته است.»

این ادعا در حالی در روزنامه اللواء منتشر شده است که اخیرا برخی رسانه‌های دیگر نیز مدعی شده بودند حماس قصد انتقال مقر خود از قطر به ترکیه را دارد.

یک منبع در حماس روز گذشته در گفت‌وگو با «العربیه» گفت که حماس مقر خود را از قطر تغییر نخواهد داد.

کد خبر 847085 منبع: فارس برچسب‌ها قطر خبر ویژه سوریه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم