Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سرکه وت نجفی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج ضمن تبریک ماه ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) و فرا رسیدن هفته وحدت گفت: کردستان مهد هنرمندان در حوزه موسیقی خانقاهی است.

 نجفی بیان کرد: با توجه به اینکه موسیقی خانقاهی در سنندج دارای ریشه کهن، تاریخی و هویتی است و این مهم در پیوستن سنندج به شبکه شهر‌های خلاق یونسکو بسیار تاثیرگذار بوده این رویداد فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اهداف شهر خلاق موسیقی و با لوگو و نشان یونسکو اعتبار جهانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد:سال گذشته نیز اولین جشنواره موسیقی خانقاهی با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری دومین جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت ماه ربیع الاول و هفته وحدت خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره به صورت غیررقابتی و با توجه به شرایط کرونایی بدون حضور عمومی برگزار خواهد شد.

نجفی اعلام کرد: از آنجاییکه جشنواره به صورت گروهی در گروه‌های ۵ نفره تحت محوریت "مولودی خوانی" برگزار می‌شود از تمامی گروه‌های علاقمند به حضور در جشنواره دعوت می‌شود جهت ثبت نام برای حضور در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر با دو شماره ۰۸۷۳۳۲۴۱۵۷۰ یا ۰۹۱۸۹۸۲۰۴۶۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره موسیقی شهرداری سنندج موسیقی خانقاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد