Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رضا کامی در دیدار رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز با اعلام آمادگی برای همکاری های همه جانبه و ۲ سویه افزود: وجود تحریم ها از جمله مشکلات موجود در تجارت بین ۲ کشور است.

وی اظهار کرد: هم اکنون سرمایه گذاران ترکیه ای در استان های مختلف کشور و به ویژه آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند که اتاق تبریز در ایجاد این رابطه ۲ سویه نقش موثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور، حجم تجارت ۲ کشور به بیش از ۲۲ میلیون دلار رسیده بود، گفت: مشکلات موجود سبب شد تا این رقم به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین این کشورها نرسد.

کامی بر وجود قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی بین مردم ۲ کشور تاکید کرد و ادامه داد: تبریز در تجارت ایران با ترکیه مرکزیت دارد و همواره روابط مستحکمی بین تجار تبریزی و ترکیه ای وجود داشته است.

وی با اشاره بر لزوم  ارایه و آموزش قوانین لازم به تجار جهت آگاهی هرچه بیشتر آنان از مقررات تجارت در طرف مقابل،  خواستار رسیدگی به مشکلات موجود در مرز بازرگان و ارجاع این مشکلات به مقامات آنکارا شد.

تجار ایران و ترکیه باید برنامه بلند مدت برای تجارت ۲ سویه داشته باشند

رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز نیز در این دیدار وجود بیماری کرونا را از دلایل کاهش تبادل و پذیرش هیات های تجاری بین ۲ طرف دانست و گفت: هم اکنون با بازگشایی مرزها، امکان اعزام و پذیرش هیات وجود دارد.

«طاهر دینگیل»  در خصوص مشکلات موجود برای تبادل کالا در مرز بازرگان افزود: به طور قطع این مشکلات را به مقامات آنکارا منتقل کرده و حل آن ها را خواستار خواهم شد.  

وی بر ضرورت کسب اطلاعات لازم توسط تجار ۲ طرف تاکید کرد و اظهار داشت: نوعی نگاه و برنامه ریزی کوتاه مدت برای تجارت ۲ سویه وجود دارد که تجار باید با تغییر نگرش خود در پی برنامه ریزی بلندمدت در این راستا باشند.

دینگیل بر لزوم تلاش برای حل مشکلات مهم تجاری بین ۲ کشور از جمله مشکل نقل و انتقال پول و مشکل فقدان اطلاعات لازم از قوانین و مقررات بین تجار ۲ طرف تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد در راستای افزایش همکاری های اقتصادی بین ۲ کشور، جلسات وبیناری ۲ طرفه بین تجار و صاحبان صنایع برگزار شده و مقدمات تبادل هیات های تجاری بین طرفین فراهم شود.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران آذربایجان شرقی تبریز روابط خارجی تجارت ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران آذربایجان شرقی تبریز اتاق بازرگانی ایران آذربایجان شرقی تبریز روابط خارجی تجارت ترکیه مشکلات موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند