Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به مناسبت هفته وحدت خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با شیخ علی محی‌الدین قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

وحدت میان مسلمانان یک ضرورت و فریضه شرعی است

- وحدت میان مسلمانان در اسلام یک فریضه شرعی و همچنین یک ضرورت است که منافع امت اسلامی و چالش‌هایی که با آن مواجه است، آن را ایجاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- خداوند کریم در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» اصل بر این است که همه مسلمانان به ریسمان الهی چنگ زنند و متفرق نشوند. امت اسلامی در وهله نخست می‌بایست امتی متحد و نه پراکنده باشد و در اصول و مبادی خود با یکدیگر توافق داشته باشند؛ اما در مسائل فرعی و جزئیات چندان ایرادی ندارد، برخی از ما با دیگران اختلافاتی را داریم.

ظرفیت‌ها و مؤلفه‌های وحدت مسلمین بسیار زیاد است

- امت اسلام حول محورهای اعتقاد درست، قرآن کریم، سنت شریف نبوی، حب آل بیت(ع) و همنشینی با صالحان متحد می‌شود. ظرفیت‌ها و مؤلفه‌های وحدت مسلمین بسیار زیاد است برخلاف اینکه برخی تصور می‌کنند مسائل اختلافی بین مسلمانان بیش‌تر است.

 

- قبله همه ما یکی است. تاریخ ما یکی است. آرمان‌های ما و مشکلات و مسائل ما یکی است؛ بنابراین باید همگی اعضای یک پیکر باشیم؛ همان طور که در احادیث صحیح هم به آن اشاره شده است.

خطرناک‌ترین چالش‌هایی که وحدت اسلامی را تهدید می‌کند

- خطرناک‌ترین چالش‌هایی که وحدت اسلامی را تهدید می‌کند به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود.

- بی‌تردید چالش‌های خارجی پروژه صهیونیستی ـ‌ آمریکایی و پروژه دشمنان اسلام یعنی مشرکان و کافران است. هیچ کدام از این‌ها خیر و صلاح اسلام را نمی‌خواهند؛ بلکه به هر طریقی درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند. متأسفانه هند نمونه آن است و در واقع همه کمونیست‌ها، مشرکان و لائیک‌ها علیه پروژه اسلامی و به خصوص پروژه وحدت اسلام می‌ایستند.

- چالش‌های داخلی در بین امت اسلامی نیز از ظلم، استبداد و جهل تا کشتار یکدیگر را شامل می‌شود. این مهم است که اگر می‌خواهیم با یکدیگر متحد شویم، باید عوامل اختلافات بین خودمان را از بین ببریم.

صاحبان پروژه صهیونیستی راضی به وحدت مسلمانان نیستند

- بی‌تردید کسانی که راضی به وحدت مسلمانان نیستند، صاحبان پروژه صهیونیستی هستند.

- خداوند در آیه ۱۰۰ سوره آل عمران می‌فرماید: «یا ایها الذین امنوا ان تطیعوا فریقا من الذین اتوا الکتاب یردوکم بعد ایمانکم کافرین: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر طایفه‌ای از اهل کتاب را اطاعت کنید، شما را بعد از آنکه ایمان آوردید، از دینتان بر می‌گردانند و کافر می‌سازند». مراد از این طایفه، کسانی هستند که هم گمراهند و هم گمراه کننده‌اند، و به جهت کینه و حسادت نسبت به شما و همچنین کراهتی که نسبت به دین دارند می‌خواهند شما را از دین برگردانند.

- روایت شده که این آیه در خصوص «شاش بن قیس» نازل شده که مردى یهودى بوده و به چند نفر از قبیله اوس و خزرج برخورد کرد و دید این دو قبیله که سال‌ها با هم جنگ داشتند، با یکدیگر صحبت مى‌کنند، گُل مى‌گویند و گُل مى‌شنوند، بسیار ناراحت شد و درصدد ایجاد تفرقه میان آنها برآمد؛ اما در این میان خبر به رسول خدا(ص) رسید، خودش برخاست و به میان این دو قبیله آمده موعظه‌شان کرد و بینشان صلح برقرار ساخت، هر دو طایفه شنیدند و اطاعت کردند.

- پروژه صهیونیستی، بزرگ‌ترین چالش امروز جهان اسلام و مسلمانان است که می‌خواهد مسلمانان به غیر خدا و به دشمنان اسلام وفادار باشند. فرقه‌گرایی نفرت‌انگیز نیز که خواهان حذف سایرین است، خود عامل تفرقه میان مسلمانان و مورد حمایت رژیم صهیونیستی است.

نقش خطیر رسانه‌ها در وحدت‌آفرینی

- رسانه نقش خطیری در زمینه وحدت دارد، می‌تواند نقش مثبت یا منفی ایفا کند؛ از همین رو شمشیر دولبه است، می‌تواند برای خیر یا شر از آن استفاده شود.

- اغلب رسانه‌های دنیا و بسیاری از رسانه‌ها در منطقه غرب آسیا متأسفانه علیه اسلام و مسلمین و وحدت مسلمانان هستند.  این رسانه‌ها برای فتنه‌انگیزی و مشکل‌تراشی میان مسلمانان برنامه‌ریزی می‌کنند تا آنها با یکدیگر متحد نشوند؛ اما خدا را شکر می‌کنیم که رسانه‌هایی هم هستند که تمام ظرفیت‌های خود را در خدمت وحدت اسلام و مسلمین قرار داده‌اند.

- رسانه‌های اسلامی که خیر اسلام و مسلمین را می‌خواهند، باید بر سر یک میثاق شرافت در راستای خدمت به اسلام و مسلمین اتفاق نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسلمانان اسلام وحدت دین هفته وحدت خبرگزاری ایکنا پروژه صهیونیستی پروژه صهیونیستی اسلام و مسلمین میان مسلمانان وحدت اسلام امت اسلام رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد