Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:42:07 GMT

چطور بهترین پروتئین بدنسازی را انتخاب کنید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۵۶۲

چطور بهترین پروتئین بدنسازی را انتخاب کنید

با وجود انواع زیادی از پروتئین‌های بدنسازی که در بازار فروخته می‌شوند، شاید سوال کنید چگونه باید پروتئین مناسب خود را انتخاب کرد. در این مطلب با چند راهکار ساده به شما کمک می‌کنیم پروتئین بدنسازی متناسب با هدف خود را پیدا کنید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام داروخانه24، پروتئین‌ها تقریبا 80 درصد از توده عضلانی را تشکیل می‌دهند، البته هنگامی که آب حذف شود و در حقیقت مسئول ساختار و عملکرد صحیح ماهیچه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتئین شاهکار مواد مغذی

علاوه بر مصرف غذاهای سرشار از پروتئین بسیاری از ورزشکاران برای حجم‌دهی ماهیچه‌ها، بالا رفتن قدرت و اجرای صحیح تمرین‌ها با فشار بالا از مکمل‌های پروتئین وی استفاده می‌کنند.

اما وقتی از این دسته مکمل‌ها صحبت می‌کنیم، منظور این نیست که تمام آن‌ها با یکدیگر از لحاظ انواع و کیفیت برابر هستند. بنابراین قبل از معرفی انواع پروتئین‌ها اجازه دهید ابتدا با دسته‌بندی آن‌ها آشنا شویم.  

پروتئین کنسانتره

غلظت و روند تولید پروتئین‌های پودری شکل می‌تواند در نهایت سبب ایجاد ترکیب‌های مختلفی بر اساس میزان حذف بخش‌های غیر پروتئینی شود.

به‌عنوان مثال، کنسانتره‌های پروتئین تقریبا حاوی 70 تا 80 درصد پروتئین هستند و درصد باقی‌مانده را کربوهیدرات، مواد معدنی، آب و چربی‌ها تشکیل می‌دهند.

پروتئین ایزوله

از طرف دیگر، پروتئین‌های ایزوله بیشتر بخش‌های غیر پروتئینی را حذف کرده‌اند و در نتیجه حاوی 90 درصد پروتئین با میزان کمتری از مواد مغذی غیرپروتئینی هستند. به‌عنوان مثال پروتئین وی ایزوله تقریبا 86 درصد پروتئین دارد.

پروتئین بدنسازی هیدرولیزشده

اصطلاح پروتئین هیدرولیزشده به پروتئین‌هایی اطلاق می‌شود که تا حدی هضم‌شده هستند، مانند پلی پپتیدها و پپتیدها. پپتیدها علاوه بر تامین بلوک‌های ایجادکننده آمینواسید، عملکردهای بیشتری در بدن دارند.

انتخاب پروتئین‌های مفید و مناسب

تعداد گزینه‌های انتخابی برای پروتئین‌های مخصوص بدنسازی بسیار زیاد است و هر کدام ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود را دارند، اما وقتی از پودرهای پروتئینی صحبت می‌کنیم پروتئین‌های شیر، تخم مرغ و نخود مطلوب‌ترین‌ها به‌شمار می‌روند.

پروتئین وی (Whey)

وی پروتئین محبوب‌ترین مکمل در بین ورزشکاران است، زیرا تاثیرات قابل توجهی روی رشد ماهیچه‌ها بدون افزایش حجم چربی می‌گذارد. همچنین سریع‌تر از سایر پروتئین‌ها هضم و جذب بدن می‌شود، بنابراین یکی از بهترین پروتئین‌هایی است که می‌توانید بلافاصله قبل یا بعد از تمرین استفاده کنید.

برای خرید  وی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی داروخانه 24 اقدام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مکمل‌های ورزشی و داروها از مشاوره‌ رایگان استفاده کنید.

پروتئین کازئین

کازئین، اصلی‌ترین پروتئینی است که در شیر وجود دارد و تقریبا دیرتر هضم می‌شود، به‌خصوص اگر آن را با پروتئین وی مقایسه کنیم.

بسته به مقدار مصرف کازئین بیشتر از شش ساعت طول می‌کشد تا به‌طور کامل توسط بدن هضم و جذب شود. چنین ویژگی باعث می‌شود میزان آمینواسید به‌طور پایدار به ماهیچه‌ها برسد.

اگر چه این پروتئین دیر هضم‌تر است یا تاثیر مستقیمی روی ساختار ماهیچه‌ها دارد اما منبع خوبی از BCAA و گلوتامین است و به کاهش تجزیه پروتئین‌های ماهیچه کمک می‌کند.

به دلیل دیر هضم بودن پروتیئن کازئین بهتر است آن را قبل از خواب یا بین وعده‌های غذایی به تنهایی یا همراه با سایر مکمل‌ها مصرف کنید.

پروتئین تخم‌مرغ

پروتئین تخم‌مرغ موجود در پودرهای پروتئین بیشتر از پروتئین سفیده تخم‌مرغ ایزوله شده است و برای افرادی که به شیر حساسیت دارند جایگزین غنی از پروتئین محسوب می‌شود.

وقتی صحبت از کیفیت می‌شود پروتئین تخم‌مرغ در رده بالایی قرار می‌گیرد. این نوع از پروتیئن با شاخص ارزش بیولوژیکی 100 حاوی تمام اسیدآمینه‌های ضروری برای ساختن پروتئین است و به‌راحتی نیز هضم می‌شود.

میزان مصرف پروتئین در وعده صبحانه

در طول شب میزان تجزیه پروتئین عضلانی افزایش پیدا می‌کند و بسته به سایز و رژیم غذایی در طول روز و هنگام شب 5 تا 15 گرم از حجم توده پروتئینی کاهش می‌یابد.

پروتئین‌ها و تعدادی از کربوهیدرات‌ها اگر در همان وعده صبح مصرف شوند می‌توانند این تاثیر منفی بر ماهیچه‌ها را برطرف کنند. حداقل باید 20 تا 35 گرم پروتئین در وعده صبحانه مصرف کنید.

با مصرف پروتئین بدنسازی می‌توانید بخش زیادی از این میزان پروتئین را دریافت کنید. برای خرید اینترنتی این مکمل می‌توانید از طریق داروخانه 24 اقدام کنید.

قبل و بعد از تمرین پروتئین بخورید

یک جلسه تمرین سنگین و پرفشار می‌تواند موجب افزایش تجزیه پروتئین عضلانی و سنتز پروتئین عضله شود. قطعا هدف از انجام تمرین‌ها این است که دومین مورد را به حداکثر افزایش دهید و اولین مورد را با پروتئین و بعضی از کربوهیدارت‌ها به حداقل برسانید. برای این وعده نیز مانند صبحانه بهتر است 20 تا 35 گرم پروتئین دریافت کنید.

گینر نیز یکی دیگر از انواع عالی پروتیئن‌های بدنسازی است و موجب بالا رفتن حجم عضلات بدون بالا رفتن حجم توده چربی می‌شود. برای تهیه  گینر اصل می‌توانید به داروخانه24 مراجعه کنید.

مصرف پروتئین قبل از خواب

در طول شب وقتی خواب هستید، چون به بدن ماده مغذی نمی‌رسد تعادل پروتئین و عضله در مقایسه با سنتز پروتئین عضلانی بیشتر به سمت تجزیه پروتئین عضلانی می‌رود تا بدن از اسیدهای آمینه برای سوخت‌وساز بدن استفاده کند.

مصرف حداقل 20 گرم کازئین یا ترکیب مکمل وی و کازئین به سنتز پروتئین توده عضلانی در هنگام خواب کمک می‌کند.  

مکمل اصل را فقط از داروخانه تهیه کنید!

داروخانه آنلاین داروخانه 24 کلیه مکمل های ورزشی و بدنسازی را با کیفیت مطلوب و اصلی شرکت تولید کننده و با ضمانت اصل بودن ارائه می کند. همچنین برای تهیه انواع مکمل مورد نیاز خود می‌توانید به صورت آنلاین و با اطمینان اصل بودن به وبسایت داروخانه24 مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروتئین بدنسازی داروخانه24 پروتئین بدنسازی پروتئین عضلانی تجزیه پروتئین پروتئین ها ماهیچه ها تخم مرغ مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید

در ایران شرکت های معروفی هستند که به عنوان تولیدکنندگان GPS و ردیاب‌های خودرویی معروف؛ شناخته شده اند. با وجود تنوع گسترده‌ی دستگاه‌های ردیاب در بازار، یافتن گزینه‌ای مناسب که نیازها و انتظارات شما را به‌طور کامل برآورده کند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از تراگِل، با مطالعه‌ی این خبر، اطلاعات لازم درباره ویژگی‌های ضروری ردیاب خودرو، مدل‌های مختلف آن و انتخاب مناسبترین جی پی اس ردیاب برای خودروتان را به دست خواهید آورد.

۷ کاربرد جی پی اس ماشین

در ابتدا به برخی از مهم‌ترین مزایا و کاربردهای استفاده از ردیاب خودرو در ایران اشاره می‌کنیم:

باز پس‌گیری خودرو

در صورتی که از مکان خودرو خود اطلاع ندارید، gps به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت و به‌راحتی آن را پیدا کنید. ردیاب‌ها می‌توانند موقعیت دقیق خودرو را به شما نشان دهند و حتی امکان خاموش کردن موتور خودرو را نیز از راه دور فراهم کنند.

کنترل خودرو

ردیاب به شما امکان می‌دهد تا در هر زمان و مکانی از موقعیت دقیق خودروی خود آگاه باشید. این امر می‌تواند برای افرادی که خودروی خود را دست افراد دیگری یا فرزندان خود می‌سپرند، بسیار مفید باشد.

تاریخچه سفر

ردیاب‌ها می‌توانند تاریخچه سفر خودرو، از جمله مسیرهای پیموده شده، سرعت رانندگی، و توقف‌ها را نیز به شما نشان دهند. این اطلاعات می‌تواند برای مدیریت ناوگان خودرو، کنترل مصرف سوخت و ردیابی عادات رانندگی راننده مفید باشد.

هشدار SOS

بسیاری از gps‌ها به دکمه SOS مجهز هستند که در مواقع اضطراری می‌توانید از آن استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه، به‌طور خودکار به یک مرکز امداد یا به شماره‌های از پیش تعیین شده توسط شما اطلاع رسانی می‌شود.

قابلیت سوییچ مخفی

برخی از ردیاب‌ها مجهز به قابلیت سوییچ مخفی هستند که به شما امکان می‌دهند تا از راه دور برق خودرو را قطع کنید تا روشن نشود. این قابلیت می‌تواند در مواقعی که از خودروی خود اطلاعی ندارید، بسیار مفید باشد.

پیدا کردن خودرو در پارکینگ های شلوغ

با استفاده از قابلیت ردیابی در جی پی اس‌ها، می‌توانید به‌راحتی خودروی خود را در پارکینگ‌ها و خیابان‌های شلوغ پیدا کنید و در وقت خود صرفه‌جویی نمایید.

جمع‌آوری اطلاعات رانندگی

برخی از ردیاب‌ها می توانند اطلاعاتی مانند مسافت پیموده شده، مصرف سوخت و عادات رانندگی را جمع‌آوری کنند که می‌تواند برای بهبود رانندگی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرف سوخت و... مفید باشد.

پرفروش ترین ردیاب خودرو در ایران

ردیاب شنود دار، ردیاب دوربین دار، ردیاب کوچک و مخفی، ردیاب دیاگ و ردیاب رله در حال حاضر از پرفروش ترین جی پی اس های موجود در بازار داخل کشور هستند. در ادامه به معرفی انواع gps خودرو موجود در ایران می‌پردازیم که علاوه بر ویژگی‌های ضروری ردیاب امکانات بیشتری در اختیار رانندگان قرار می‌دهند:

ردیاب شنوددار: ردیابی که دارای قابلیت شنود است و به شما امکان شنود صدای داخل خودرو را می‌دهد. مزایا: ضبط صدای سارقان در داخل خودرو. ردیاب دوربین دار: این جی پی اس به شما امکان تصویر بردارری جاده و داخل کابین را می‌دهد. مزایا: تشخیص تصادفات ساختگی و ضبط تصاویر داخل جاده و داخل کابین به منظور تامین امنیت خودرو. ردیاب دیاگ: این gps به شما امکان تشخیص عیوب و مشکلات خودرو قبل از رخ دادن اتفاقات ناگوار و هزینه‌های سنگین را می‌دهد. مزایا: کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو ردیاب رله: شما با استفاده از ردیابی که این قابلیت را داشته باشد به‌راحتی می‌توانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید. مزایا: کشف خودروی سرقتی در سریع‌ترین زمان ممکن

نکات مهم در هنگام خرید ردیاب جی پی اس

بودجه: قیمت جی پی اس های خودرو می‌تواند به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. قبل از خرید، محدوده‌ی بودجه‌ی خود را تعیین کنید و به‌دنبال دستگاهی باشید که ضمن ارائه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز شما، در محدوده‌ی بودجه‌تان نیز باشد.

برند: انتخاب برند معتبر و شناخته شده در زمینه‌ی تولید جی پی اس، می‌تواند ضمانتی برای کیفیت و خدمات پس از فروش باشد. نیاز سنجی: علاوه بر امکانات ضروری که هر ردیاب باید داشته باشد، سایر امکانات جی پی اس‌ها را نیز بررسی کنید و بر اساس نیاز خود gps مورد نیاز خود را انتخاب کنید. بررسی نظرات کاربران: مطالعه‌ی نظرات و تجربیات سایر کاربران در مورد جی پی اس های مختلف می تواند به شما در انتخاب آگاهانه‌تر کمک کند.

انتخاب بهترین جی پی اس ماشین

در مجموع، استفاده از ردیاب خودرو در ایران می‌تواند مزایای متعددی برای مالکان خودرو داشته باشد. این دستگاه ها نه‌تنها به افزایش امنیت خودرو کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به شما در نظارت بر خودرو، یافتن آن در صورت عدم اطلاع از مکان خودرو، و حتی صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز یاری برسانند.

در انتخاب بین انواع رهیاب پس از در نظر گرفتن نکاتی که بیان شد شما می‌توانید با خیال راحت از خودروی خود استفاده کنید و دیگر نگران امنیت آن نباشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • ویرجیل فن دایک بهترین هم تیمی‌اش در لیورپول را انتخاب کرد / فیلم
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است