Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ابتدا ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام و فرزند برومندشان امام جعفر صادق(ع)را تبریک گفت و با اشاره به آغاز سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت با شعار "اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و نزاع در جهان اسلام"، بیان نمود: اصلی که مورد توجه باید واقع گردد، آن است که نزاع در نظام اسلامی صورت نپذیرد و مسلمین با یکدیگر به جنگ و نزاع نپرداخته و "ید واحده" باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این یک اصل و از مسلمات و ضروریات شرعیه اسلام، بلکه قوام امت اسلامی است؛ در واقع مفهوم من الرسول و مع الرسول بودن است که در قران کریم مکررا آمده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: « رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ ۖ فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي ۖ وَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ »؛ پروردگارا، آنها بسيارى از مردم را گمراه كردند، پس هر كه از من پيروى كند، بى گمان او از من است و هر كه مرا نافرمانى كند، به يقين تو آمرزنده و مهربانى.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایاتی از پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: در روایات بسیاری از رسول اکرم (ص) پیرامون "منا بودن" بیان شدن است؛ "منا بودن یا نبودن" همان معیار و ملاک امت رسول اکرم و پیوستن به رسول اکرم وامت او می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، اظهار داشت: کسانی که بتوانند از رسول اکرم تبعیت کنند "من الرسول" هستند؛ اگر تبعیت کنند من الرسول خواهند بود و جمعیتی که "من الرسول" هستند ممکن نیست که به نزاع و تفرقه بپردازند.

وی اضافه کرد: "من الرسول" بودن وحدت آفرین است و دلها را یکدل و جهت گیری ها را یکی می کند و سخن ها و یدها را یک جهت می کند.

آیت الله اراکی، بیان کرد: خدای متعال در چند قسمت از قرآن کریم، مسئله "من الرسول" که همان معیت با ابرار است را بیان کرده است و می فرماید: «رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ»؛ پروردگارا ما به کتابی که فرستادی ایمان آورده و از رسول تو پیروی کردیم، نام ما را در صحیفه اهل یقین ثبت فرما.

وی گفت: راس شاهدان شخص رسول اکرم(ص) است؛ معیت با رسول اساس شکل گیری امت اسلامی و مبنای "من الرسول" بودن است، آن جمعیتی که "من الرسول" است در واقع "مع الرسول" می باشد.

وی اذعان داشت: زمانیکه همگان از یک ریشه برخواسته شده باشند در آن صورت شکافی بوجود نخواهد آمد، جدا شدن از رسول معیت  و من الرسول را از بین می برد و هنگامی که این نیز از بین رود آغاز اختلاف ، نزاع و قتل و قتال است.

وی افزود: تمام جامعه باید "مع و من الرسول" باشند؛ ستم گر و ظالم کسی است که از معیت با رسول جدا می شود، بزرگ ترین ظلم به بشر و نظام اسلامی، جدا شدن از رسول است و رسول را تنها گذاشتن است.

وی در پایان تاکید کرد: تقریب هدف اش این است که  همه افراد جامعه اسلامی به "سبیل الرسول" و "من الرسول" باشند و در این مسیر حرکت کنند؛ پیوستن به رسول همان معیت با رسول است و ظلم به نفس جدا شدن از رسول است، ندا می دهیم که جامعه اسلامی، مسلمین و ای کسانی که ادعای پیروی از رسول اکرم(ص) را دارید این پیروی را محقق کنید تا "من الرسول" شویم.
 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 جدا شدن رسول اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن یک گردشگر در پل خدا آفرین روستای گزستان در شهرستان کوهرنگ به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای بازفت به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی ادامه داد: نیرو‌های امدادی پس از انجام کمک‌های اولیه و اکسیژن تراپی، مصدوم را به مرکز درمان بستر بازفت منتقل کردند و این عملیات در ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود