Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:22:38 GMT

نوار شمالی کشور سفید پوش می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۷۳۳

نوار شمالی کشور سفید پوش می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: از امروزتا پنجشنبه در استان‌های شمال غرب همچون  آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هشدار سازمان هواشناسی برای کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوا

وی ادامه داد :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های سرد شمالی درنوار شمالی کشور ضمن کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای که رخ می‌دهد شدت بارش‌ها را در  این مناطق خواهیم داشت.

وی گفت : طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مناطقی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران هم بارش خواهند داشت که در ارتفاعات استان‌هایی که در نوار شمالی هستند بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز جمعه در مناطقی از استان‌های شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی افزود :از روز شنبه هفته آینده ورود سامانه بارشی جدیدی را خواهیم داشت که ابتدا مناطق شمال غرب و غرب و سواحل غربی خزر و به ترتیب استان‌های قزوین و تهران  را نیز در بر می‌گیرد.

رفیعی گفت:روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت :آب‌های خلیج فارس تا پایان هفته مواج  و متلاطم خواهد بود ،همچنین در این مناطق افزایش ارتفاع  را نیز خواهیم داشت.

وی گفت:با توجه به شدت بارش‌ها از فردا تا پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل کاهش محسوس دما را خواهند داشت همچنین، یخبندان جاده‌های کوهستانی وکاهش دید را در این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

وی در پایان در مورد وشعیت جوی تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و در برخی ساعات تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود بیشینه دما ۲۵ درجه و کمینه دما در پایتخت به ۱۵ درجه خواهد رسید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان هواشناسی تهران آب و هوا اخبار حوادث سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی کشور هشدار هواشناسی پیش بینی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود

به گزارش جام جم آنلاین،محمدجواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه آسمان قم امروز نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید است،‌ گفت: حداقل دمای ثبت شده صبح امروز شهر قم ۱۸ درجه بوده است و انتظار داریم حداکثر دمای امروز هم به ۳۱ درجه سانتیگراد برسد.

وی افزود: شهر دستجرد با ثبت حداقل دمای ۱۴ درجه سردترین نقطه استان بوده است.

ترابیان با اشاره به کاهش حدود ۳ درجه ای حداکثر دمای فردای قم نسبت به امروز، گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار داریم بارش رگباری باران در برخی مناطق استان را تجربه کنیم.

وی گفت: روز جمعه هم آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش رگباری باران در برخی ساعات پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • پیش بینی بارش رگبار باران در استان یزد
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان