Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کووید۱۹، گفت: این جلسه چهل و پنجمین جلسه‌ای است که برگزار شده و مباحث مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفت.

او افزود: یکی از موضوعات در زمینه بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی بود که انجام شد، موضوع دیگر درباره ارزیابی روش هوشمندسازی بود که در سه استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان به صورت آزمایشی شروع به اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله دیگر بحث مسائل ارزیابی آزمایشاتی است که روی بیماران کرونا انجام میشود، یعنی خدمات آزمایشگاهی بود که هم روش‌های مولکولی و هم روش‌های انتی‌ژنی که با سرعت انجام می‌شود و مسئله بررسی ژنی مورد بحث قرار گرفت. همچنین درباره عفونت‌های قارچی و قارچ سیاه مورد بحث قرار گرفت. بحث استفاده از طب ایرانی به عنوان طب مکمل مورد بحث قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی، درباره بحث بازگشایی مدارس، گفت: کمیته علمی تصمیم‌گیری علمی انجام داده و جوانب کار را در نظر گرفته است. به هر حال سود و زیان بسته بودن و باز بودن را باید در کنار یکدیگر قرار دهیم. بسته بودن و ادامه تعطیلی مدارس، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد می‌کند و لازم است که برای بازگشایی تصمیم‌گیری شود.

جان‌بابایی گفت: ترجیحا اولویت بازگشایی مدارس باید با استان‌هایی باشد که کمترین میزان بار بیماری را دارند. زیرا مهمترین فاکتور بار بیماری در هر منطقه است. به عنوان موثرترین مولفه میزان بار بیماری حتما باید لحاظ شود، نه اینکه یکباره کل جا‌هایی که قرمز و زرد و نارنجی است را باهم باز کنیم. مسئله مهمتر این است که چه دروسی باید به صورت حضوری باشند و آن دروس که کارایی مجازی برایشان موثر نیست، حضوری شوند و حتما باید این ملاحظه در در نظر بگیریم.

او گفت: نکته دیگر زیرساخت‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش در مدارس ایجاد کرده است. بالاخره واکسیناسیون اطفال یک قسمت کار است تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم، اما برای اطفالی که قرار است به مدرسه روند، اصولی مانند تامین ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها در مدارس و فضا‌هایی که باید مشخص شود تا دانش‌آموزان با فاصله از هم باشند، باید لحاظ شود. مجموعا همه این عوامل را کنار هم بگذاریم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. ضرورت دارد که مدارس به صورت منطقی و معقولانه بازگشایی شود و به گونه‌ای پیش رویم که هم بچه‌ها بتوانند از مدارس استفاده کنند و هم باعث انتقال زنجیره بیماری نشوند.

جان‌بابایی در پاسخ با سوالی، مبنی بر لغو دور‌اری در تهران با توجه به نارنجی بودن تهران، گفت: خوشبختانه اکنون هم تهران روند رو به کاهش در این زمینه دارد. به هر حال هم میزان بار سرپایی و هم بستری و هم فوتی روند رو به کاهش دارد. فکر می‌کنم یک مولفه بحث باز شدن تمام ادارات و سازمان‌ها است، مولفه اصلی رعایت شیوه نامه هایی است که شاید هزاران بار گفته شده است. وقتی مردم به راحتی به رستوران رفته و غذا میخورند، اینکا بگوییم ادارات با نصف ظرفیت کار کنند، معقولانه نیست.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا عفونت های قارچی بازگشایی مدارس وزارت بهداشت قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است