Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کامران یوسفی راد مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تعهد سازمانی جهاد کشاورزی استان برای اجرای ۴۰۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در حوضه دریاچه ارومیه گفت: با بهره برداری از سیستم‌های آبیاری در دست اجرای این منطقه، امسال می‌توانیم دو برابر تعهدات خود را در این زمینه عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۱۴۳ پروژه آبیاری در این منطقه افتتاح شده و ۴۳۴ پروژه دیگر نیز در حال تکمیل روند احداث است.

اودر تشریح طرح‌های آبیاری اجرا شده در حوضه دریاچه ارومیه، اظهار کرد: در سطح ۱۹۳.۳۲ هکتار اراضی شهرستان‌ها، سیستم آبیاری بارانی عملیاتی شده و ۲۹۷۹.۴۵ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

او از اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در ۱۱۱.۴۹ هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در سطح ۲۳۳۳.۷۹ هکتار دیگر نیز این نوع سیستم آبیاری نوین در دست احداث است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سطح ۹۶۲.۱۵ هکتار، سیستم آبیاری کم فشار عملیاتی شده و در ۲۸۰۹.۸ هکتار نیز در حال عملیاتی شدن است که امیدواریم تا پایان سالجاری شاهد افتتاح تمامی این پروژه‌های در دست احداث باشیم.

یوسفی راد  خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌هایی که پروژه‌های آبیاری افتتاح شده، شهرستان تبریز با ۳۱۲.۴۱ هکتار، سراب با ۲۷۳.۶۵ هکتار و مرند با ۲۶۶.۳۶ هکتار سیستم آبیاری نوین، مناطق پیشتاز در این زمینه بودند.

او با اشاره به اهمیت تجهیز اراضی و باغات سطح استان به سیستم‌های آبیاری نوین، تاکید کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود، توسعه روش‌های نوین آبیاری و جایگزین کردن آن به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان امری ضروری است.

او با تاکید بر لزوم استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار، اصلاح روش‌های سنتی، اصلاح و بهسازی کانال‌های آبیاری، احیای قنوات و لوله‌گذاری در انهار به روش سنتی و مکانیزه تا محل مصرف آب می‌تواند در صرفه‌جویی آب نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریاچه ارومیه آبیاری نوین حوضه دریاچه ارومیه سیستم آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز