Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: طی سه سال گذشته ۲۰۰ مدرسه در شهر‌های جدید ساخته شده و برنامه ساخت ۳۰۰ مدرسه دیگر در دولت سیزدهم در دستور کار است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت عمران شهر‌های جدید، حبیب‌الله طاهرخانی، اظهار کرد: در دهه اخیر با ساخت و اجرای واحد‌های مسکن مهر میزان جمعیت هدف در بسیاری از شهر‌های جدید به طرز قابل توجهی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید افزود: افزایش جمعیت و شتاب ساخت واحد‌های مسکن مهر به گونه‌ای بود که در تعدادی از شهر‌های جدید، برنامه‌های توسعه شهر دچار مشکل شد و بسیاری از شهر‌های جدید به ویژه در پیرامون کلانشهر‌ها در زمینه برخی خدمات شهری دچار مشکلاتی شدند.

طاهرخانی با بیان اینکه به دنبال گسترش واحد‌های مسکن مهر یکی از مهمترین کمبود‌ها خدمات آموزشی بود، خاطرنشان کرد: ساخت و توسعه مدارس در سال‌های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرد و نهضت مدرسه سازی به عنوان یکی از رویکرد‌های اساسی شهر‌های جدید در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تحقق عدالت اجتماعی یکی از راهبرد‌های اساسی در برنامه‌ریزی توسعه شهر‌های جدید است. تمرکز اصلی در ساخت مدارس در شهر‌های جدید، در محدوده‌های مسکن مهر بوده که از سرانه‌های پایین‌تری در شاخص فضای آموزشی برخوردار بودند.

به گفته طاهرخانی، از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه می‌توان به ساخت ۲۰۰ مدرسه در شهر‌های جدید در سه سال اخیر اشاره کرد که نیاز به مراکز آموزشی در شرایط کنونی را برطرف ساخته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: ساخت مدارس برای جمعیت آتی در شهر‌های جدید نیازمند تداوم است که برنامه احداث ۳۰۰ مدرسه دیگر در شهر‌های جدید تا پایان دولت سیزدهم تدوین شده که هم اکنون حدود ۴۰ مدرسه در این شهر‌ها در حال ساخت است.

وی یادآور شد: فراتر از ساخت مدارس، شرکت عمران شهر‌های جدید به دنبال گونه‌های مترقی‌تری از مدارس همچون مدارس اجتماع محور است که هم از کالبد و معماری جذاب‌تر و هم آموزش مشارکتی برخوردار باشند تا کیفیت آموزشی در این شهر‌ها بهتر از دیگر شهر‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: راه‌اندازی مدارس اجتماع محور در شهر‌های جدید یکی از ارکان مهم ساختار اجتماعی در محلات خواهد بود که بی‌شک شروع فعالیت‌های این مدارس، محور تحولی ساختاری در راستای تحقق رویکرد محله محوری و گامی ارزنده برای راه اندازی واحد‌های مربوط به سلامت، امور ورزشی، تفریحی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، هنری و کتابخانه‌ها در مقیاس محله خواهد بود.

طاهرخانی اظهار کرد: این مدارس با هدف اجتماع سازی محلی، ارتقا فرهنگی ساکنین و بالا بردن سطح مشارکت مردم در اداره محله از طریق به کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی شهروندان، افزایش اعتماد و ارتباط مردم با مجموعه مدیران شهری، ایجاد و تقویت اتحاد و همدلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های محلی و مردمی با ارائه خدمات به گروه‌های مختلف کودکان، زنان، سالمندان با اجرای برنامه‌های متنوع توانمندسازی در غالب مراکز کار آفرینی در راستای رونق اقتصاد محلی ایجاد می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، افزایش فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی مربوط به رده‌های سنی ساکنین را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و افزایش کیفیت زندگی در شهر‌های جدید مؤثر دانست و گفت: راه‌اندازی این مدارس موجب ارتقای سطح زندگی در شهر‌های جدید خواهد شد.

وی در این خصوص خبر داد: تاکنون تعداد ۷ مدرسه اجتماع محور در شهر‌های جدید پردیس و هشتگرد در حال بهره برداری هستند و مدارس دیگری نیز در سایر شهر‌های جدید در حال طراحی و احداث هستند.

طاهرخانی ابراز امیدواری کرد با تداوم نهضت مدرسه‌سازی در شهر‌های جدید بتوان برای دانش‌آموزان عزیز شهر‌های جدید، از یک سو، سرانه‌های بالای فضای آموزشی فراهم کرد و از سوی دیگر، خدمات آموزشی و پرورشی کارآمدی را ارائه داد تا نسلی از نیرو‌های خلاق ساخته شوند که بتوانند نقشی جدی در ساختن آینده ایران اسلامی ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساخت مدرسه مسکن مهر کلانشهرها مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید شهر های جدید مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت هفته معلم و با تأکید بر اینکه بزرگداشت این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از این قشر تأثیرگذار و ارزشمند است، گفت: تأکید می‌شود که برنامه‌های پرشور و در شأن و در تراز این قشر در تمامی شهرستان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش در سراسر شهرستان‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

 غلامعلی حیدری هشتم اردیبهشت‌ماه در شورای آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در جریان سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان در حوزه آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس داشتیم، اظهار کرد: ردیف اعتبارات این حوزه چند برابر سال‌های قبل بود و با ریاست نوسازی و تجهیز مدارس نیز جلسات خوبی برگزار شد که می‌طلبد این مصوبات و تعهدات و نیز اعتبارات استانی از سوی مسئولان مربوط با جدیت پیگیری شود.

وی با یادآوری برگزاری مجمع خیران مدرسه‌ساز که به زودی در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: لازم است یک کارگروه در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با دبیری ریاست مجمع خیران مدرسه‌ساز تشکیل شود و همه دستگاه‌ها دعوت شوند تا این همایش بدون مقدمه برگزار نشود.

حیدری بیان کرد: انتظار می‌رود برای همایش خیران مدرسه‌ساز از خیران جدیدی دعوت و با آنها رایزنی شود و تعهداتی را داشته باشند که بتوانیم اقدامات مؤثر و تحولاتی را نسبت به سال‌های گذشته در حوزه مدرسه‌سازی داشته باشیم.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی با مشارکت مردم را در حوزه مدرسه‌سازی یادآور شد و توضیح داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر جهش تولید با مشارکت مردم، انتظار می‌رود که در حوزه احداث، بازسازی و زیباسازی مدارس نیز مسئولان مربوط اهتمام جدی را داشته باشند و از ظرفیت مردمی و بسیج سازندگی برای زیباسازی مدارس به‌ویژه در تابستان امسال استفاده شود.
حیدری تأکید کرد: ردیف مولدسازی نیز فرصت مورد مناسبی است به‌ویژه اینکه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت اجازه دارند صد در صد درآمد حاصل از مولدسازی را در حوزه خودشان هزینه کنند لذا از آموزش‌وپرورش استان انتظار می‌رود از این ظرفیت برای احداث، بازسازی و زیباسازی مدارس حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی با گرامیداشت هفته معلم و با تأکید بر اینکه بزرگداشت این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از این قشر تأثیرگذار و ارزشمند است، ادامه داد:  تأکید می‌شود که برنامه‌های پرشور و در شأن و در تراز این قشر در تمامی شهرستان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش در سراسر شهرستان‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

استاندار افزود: سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدای معلم، برپایی نشست‌های خبری و تبیینی و اطلاع‌رسانی در حوزه خدمت دولت مردمی به معلمان، خدمات دولت در حوزه رتبه‌بندی، استخدام نیروهای جدید، اعتبارات سفرهای اول و دوم، تقویت مراکز فرهنگی و اردوگاه‌ها، حذف مدارس کانکسی، توسعه مدارس و زیرساخت‌ها، زیباسازی مدارس، احداث ۸۰ زمین چمن و بسیاری دیگر از خدمات جا دارد که هم برای معلمان و هم افکار عمومی تشریح و روشنگری شود زیرا سبب امیدآفرینی خواهد شد.

حیدری با تأکید بر ضرورت بازروایی خدمات دولت در حوزه آموزش‌وپرورش، توضیح داد: در برهه‌ای که دشمن با قدرت مشغول پمپاژ ناامیدی و یأس به لایه‌های مختلف جامعه است، جا دارد با جهاد تبیین و روشنگری به بازگویی دستاوردها و خدمات با رویکرد هنرمندانه و جذاب پرداخته شود تا بتوان فضایی امیدبخش و مطلوب را ایجاد کرد.

استاندار با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات دانش‌آموزان به‌ویژه امتحانات نهایی، تصریح کرد: ایام امتحانات در واقع فرصتی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است که ثمره یک سال تلاش خود را بچینند. لذا مسئولان اهتمام لازم را برای برگزاری بدون دغدغه امتحانات در تمامی شهرستان‌ها داشته باشند.

حیدری در پایان گفت: برای دانشگاه فرهنگیان نیز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی مؤثری صورت گیرد که برای سال تحصیلی آینده از نظر فضای آموزشی مشکلات این مجموعه رفع شود و تأکید می‌کنم فضای مناسبی برای دانشجومعلمان فراهم گردد که بتوانند بدون دغدغه تحصیل کنند و بالنده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد