Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در جریان این بازدید با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به شهر همدان، گفت: اجرای این پروژه سال ۱۳۸۰ در محدوده شهرستان های همدان، بهار و کبودرآهنگ آغاز و براساس برنامه سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

«منصور ستوده» با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۱۲ هزار میلیارد ریال است، اظهار داشت: این پروژه با ۱۳۸ کیلومتر خط انتقال به اقطار یک هزار و ۴۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ میلی‌متر و با دبی طراحی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵ مترمکعب در ثانیه، تصفیه خانه به ظرفیت ۳.۷۱ مترمکعب در ثانیه، تلمبه خانه ها (سه واحد) به ارتفاع پمپاژ مجموعاً ۵۷۶ متر، ۶ مخزن ذخیره، تعدیل به ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب و طول جاده دسترسی ۱۴۰ کیلومتر درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان افزود: با اجرای این پروژه ۵۶ میلیون مترمکعب آب در دوره درازمدت برای مصرف شهرهای همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، مهاجران، قهاوند، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو به همراه ۱۵۹ روستا و پایگاه شهید نوژه تامین خواهد شد.

ستوده اظهار داشت: این پروژه دارای ۱۳۸ کیلومتر لوله گذاری است که تاکنون ۱۲۲ کیلومتر آن انجام شده و برای این منظور اکنون ۵.۵ میلیون مترمکعب خاکبرداری و سنگبرداری، ۳۳۰ هزار مترمکعب خاکریزی و  ۹۳ هزار مترمکعب بتن ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث مخازن ۳۰ هزار و ۱۰ هزار مترمکعبی تعادلی و ایستگاه پمپاژ این پروژه درحال انجام است، گفت: در راستای اجرای این پروژه عملیات احداث مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی کیتو (سایت شماره ۴) به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح اضطراری تامین آب شرب شهر همدان از محل چاه های منطقه خالقوردی و از طریق خط لوله انتقال آب تالوار به حجم ۲۰۰ لیتر در ثانیه نیز مردادماه امسال تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح انتقال آب سد تالوار در سال ۱۳۸۰ با برآورد اولیه ۴۸۰ میلیارد ریال آغاز شد، افزود: به دلیل مشکل تامین اعتبارات، روند اجرای پروژه بسیار طولانی شد که ۳ هزار و ۲۳ میلیارد ریال اعتبار مصوب برای طرح هزینه و پیش بینی سنوات آتی طرح در قانون بودجه بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته ستوده، این درحالی است که با برآوردهای به روز شده مشاور، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه نیاز است.

وی تصریح کرد: حجم تخصیص آب طرح از محل سد تالوار در ابتدای شروع عملیات اجرایی ۱۰۸ میلیون مترمکعب بود که در سال های بعد این مقدار به ۶۳ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اردیبهشت امسال این حجم به ۱۶ میلیون مترمکعب با اطمینان پذیری تامین حجمی و زمانی به ترتیب ۸۸ و ۷۳ درصد کاهش یافته است، گفت: مابقی کمبود آب شرب مصرفی نیز از طریق منابع آب میان حوضه سد آزاد تا سد نی آباد و پس از آن انتقال و تنظیم در سد قوچم تامین خواهد شد.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان همدان وزیر نیرو استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان خشکسالی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان همدان وزیر نیرو علی اکبر محرابیان همدان وزیر نیرو استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان خشکسالی شرکت آب منطقه ای شرکت آب منطقه ای اجرای این پروژه میلیون مترمکعب عملیات اجرایی میلیارد ریال هزار مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه‌راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر اقدامات که از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تعریف شده بود، توسط شهرداری انجام شد؛ در این راستا ۹۵ درصد از بودجه مصوب منجر به اقدامات عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در منطقه ۵ شهرداری شده است.

وی افزود: بودجه سال جاری ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و در این راستا اقداماتی در حوزه طراحی در دستور کار شهرداری گرفته شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر شهر اصفهان در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار قرار دارد.

کارگر اظهار کرد: در این زمینه همچنین پروژه رفع گلوگاه‌ها، آزادسازی‌ها و اقدامات مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر 748495

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر