Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواستار تعریف شیوه محاسبه و برآورد جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، طبق تفاهم‌نامه همکاری که میان مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید همکاری‌های این دو نهاد در حوزه پژوهشی و رتبه‌بندی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تفاهم نامه به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم و فناوری، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی، ترویج علم مورد نیاز آموزش و پژوهش مبتنی بر نیاز‌های ملی، کاربردی کردن دستاورد‌های علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی - پژوهشی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، رصد کردن پیشرفت‌ها و تحولات علمی در حوزه‌های علوم و فناوری شکل گرفت و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد و مبادله آن سه سال شمسی است.

ابراهیم صالحی عمران گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه حضوری کشور با فعالیت ۱۸۰ دانشکده در سراسر کشور است. امسال نیز پذیرش دانشجوی خوبی داشتیم و شاهد تغییر رویکردی در جامعه نسبت به مهارت گرایی و تخصص آموزی هستیم.

وی در ادامه از تفاوت در ساختار و چارچوب‌های عملکردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور سخن گفت و تعریف شیوه محاسبه و برآورد جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور را خواستار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: به هنگام اعلام نتایج نگران رتبه بندی هستیم چرا که شیوه عملکردی و ساختاری این دانشگاه با مدل‌های موجود منطبق نیست و ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد.

صالحی عمران گفت: برای نمونه به وضعیت اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها اشاره می‌کنم این دانشگاه در آموزش‌های مهارتی، کادر ثابت نمی‌گیرد. در حال حاضر هزار نفر حق التدریس داریم که از نیرو‌های خبره حوزه صنعت هستند. به دلیل ماهیت دروس عملی و برنامه‌های درسی این دانشگاه امکان جذب هیأت علمی به صورت دائمی وجود ندارد. همچنین از اساتید دانشگاه نیز درخواست مقاله‌های IsI نمی‌شود.

وی با اشاره بر اینکه ارسال فایل متن کتاب‌ها، طرح‌های پژوهشی، پایان نامه‌ها و سایر مدارک علمی منتشر شده یا موجود در دانشگاه برای ثبت در پایگاه‌های اطلاعاتی ISC به منظور غنی سازی منابع علمی، مطابق تفاهم نامه، از تعهدات دانشگاه در اجرای این طرح است، افزود: ارسال مجموعه کامل مقالات کنفرانس‌ها، سمینار‌های ملی و بین المللی و متن سخنرانی‌های علمی و مجلات دانشگاه به ISC، همکاری دانشگاه در خرید مجلات و منابع علمی مورد نیاز ISC از کشور‌های دیگر، مشارکت و همکاری در برگزاری همایش‌های مرتبط با مأموریت‌های ISC بر اساس ضوابط، چاپ کتاب‌های مورد توافق با لوگوی‌های مشترک برخی دیگر از تعهدات دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه فنی و حرفه ای تفاهم نامه دانشگاه ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی