Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوفی ژانگ دومین افشاگر فیس بوک دیروز در پارلمان انگلیس شهادت داد. این محقق داده سابق شرکت در سخنان خود فاش کرد شبکه اجتماعی به دولت‌ها اجازه می‌دهد گفتمان سیاسی را دستکاری کنند.

اظهارات اولیه ژانگ بیش از پیش نشان می‌دهد فیس بوک برای دستیابی به سود، نسبت به انتشار اخبار جعلی چشم پوشی کرده است. او در بخشی از سخنانش گفت: هدف رسمی این شرکت درآمدزایی است و روی حفاظت از خود تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه به عنوان بخشی از فرایند تهیه پیش نویس قانونی برای مقابله با محتوای خطرناک برگزار شد. نمایندگان پارلمان انگلیس از افشاگر فیس بوک درباره شغلش به عنوان محقق داده در تیم Site Integrity این شرکت سوالاتی پرسیدند. وظیفه این تیم بررسی حساب‌های کاربری رباتیکی است که بیشتر اوقات با پشتیبانی سازمان‌های دولتی فعالیت می‌کنند.

افشاگر فیس بوک به اعضای پارلمان انگلیس گفت: حذف حساب‌های کاربری جعلی یکی از سیاست‌های فیس بوک است. اما اگر حساب‌های کاربری جعلی به طور مستقیم به شخصیت‌های سیاسی مرتبط نبودند، حذف نمی‌شدند. چنین روندی سبب می‌شود شخصیت‌های سیاسی آزاد مرتکب جرم شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: در فیس بوک افراد وظیفه دارند طوری درباره ماهیت قوانین و شیوه اجرای آنها تصمیم بگیرند که رابطه حسنه با سیاستمداران محلی و اعضای دولت حفظ شود. چنین وضعیتی تضاد منافع ایجاد می‌کند.

همچنین ژانگ هنگام فعالیت خود در این شرکت متوجه یک شکاف در قوانین آن شد. هرچند این شرکت حساب‌های کاربری شخصی را احراز هویت می‌کند، اما هیچ سیاستی برای قانونمند کردن صفحاتی که توسط کسب و کارها، برندها یا افراد ندارد. هنگامیکه حساب‌های کاربری جعلی توسط سیاستمداران ایجاد می‌شوند، آنها می‌توانند در کنش و واکنش‌های موجود در پلتفرم دستکاری کنند. فیس بوک چنین اقدامی را «رفتار نامعتبر هماهنگ»(CIB) می نامد. یکی از مشهورترین مثال‌های این رویداد مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است.

این درحالی است که چندی قبل فرانسیس هوگن، دیگر افشاگر فیس بوک نیز در سنای آمریکا شهادت داد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حساب های کاربری پارلمان انگلیس افشاگر فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران