Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص)، با اشاره به اینکه این کنفرانس برای پافشاری بر تمسک به وحدت اسلامی و ایجاد وحدت بین مسلمانان برگزار شده است، اظهار کرد: به همین مناسبت از آیت‌الله تسخیری یادی می‌کنیم که به خاطر اهمیت و نقش این کنفرانس در تقریب و وحدت بین امت اسلامی تلاش بسیاری برای برگزاری آن انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من به نمایندگی از اعضای جنبش جهاد اسلامی و ملت مقام فلسطین، خدمت ملت عزیز و مسلمان ایران و رهبر عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه ای( حفظه الله) ، سلام خالصانه و دعا برای توفیق مستمر عرض می‌کنم.

النخاله با اشاره به چالش‌های بسیاری که مسلمانان از سوی استعمار غرب با آن روبرو هستند ادامه داد: استعمار غرب با این چالش‌ها که شامل محاصره و ایجاد جنگ و درگیری در کشور‌های مسلمان است، مسلمانان را هدف قرار داده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: از دیگر اقدامات غرب ترویج مسئله پذیرش طرح رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین با انعقاد توافقنامه عادی سازی با این رژیم است. همه این اقدامات در راستای عملیات یهودی سازی قدس و تلاش صهیونیست‌ها برای سیطره بر مسجد الاقصی و تلاش بیهوده برای خالی کردن قدس از فلسطینیان و صاحبان قانونی این شهر مقدس است.

وی افزود: وحدت اسلامی واجب شرعی و امتثال امر خداوند متعال است که در قرآن کریم نیز بر آن تأکید شده است، بنابراین وحدت اسلامی ملغی کننده حق اجتهاد و تفاوت دیدگاه‌ها میان ملت‌های مسلمان نیست و پذیرش دیدگاه‌های دیگران با آنچه که در دین اسلام بر آن تأکید شده متناقض نیست.

النخاله با اشاره به اینکه دین بزرگ اسلام تنها دینی است که به مخالفان خود اجازه می‌دهد در بین مسلمانان زندگی کنند و دین و عقاید خود را داشته باشند، گفت: در همین راستا ما تمام اقداماتی که در جهت تکفیر مخالفان اسلام و برای توجیه حرمت خون و آبروی آن‌ها انجام می‌شود را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: نکته دوم اینکه ما اطمینان داریم که اختلافات و درگیری‌ها بین مسلمانان، نتیجه پروژه‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب است که حکومت‌های مرتبط با غرب در آن‌ها سهم دارند و از این اختلافات در اهداف سیاسی استفاده می‌شود تا بر امت اسلامی سلطه پیدا کنند، همچنین بی‌شک تحقق وحدت اسلامی نیازمند اقدام عملی برای ایجاد آن در میان امت اسلامی است و در تحقق نهضت حقیقی این امت سهم بسزایی دارد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر اینکه فلسطین مسئله اصلی امت اسلامی است، گفت: آزاد سازی فلسطین تنها بر عهده ملت فلسطین نیست ؛آنها از فداکاری و تقدیم جوانان خود در دفاع از این سرزمین دریغ نکرده‌اند و نزدیک به صد سال در حال مبارزه بوده‌اند و این مقاومت همچنان نیز ادامه دارد. آنان با این مقاومت به دستاورد‌های بسیاری دست یافته‌اند و این مقاومت حتی یک روز متوقف نشده است.

وی در پایان اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم که از حمایت‌های مداوم جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها از ملت فلسطین که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ادامه داشته تشکر و قدردانی کنم که در استمرار مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. امیدوارم موفقیت این کنفرانس بین‌المللی و ترویج وحدت در کشور‌های اسلامی بیش از پیش شاهد باشیم. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنفرانس وحدت اسلامی امت اسلامی جنبش جهاد اسلامی وحدت اسلامی امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در جهت تحقق شعار سال نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمد حسینی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: هفته گذشته شاهد حضور پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان بودیم که مسلماً این سفر باعث رونق اقتصادی و پیشرفت در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این اراده در هیات دولت وجود دارد که با تلاش‌های شبانه روزی و کار جهادی، مشکلات و موانع موجود برای افزایش رفاه مردم عزیز ایران برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تمام توان خود را در جهت تامین مسکن برای نیازمندان به کار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ها نیازمند نیروی کار می‌باشند که از این رو لازم است اقدامات لازم جهت تامین نیرو و افزایش تولید انجام شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق شعار نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه ویژه بر امور و رفاه کارگران عزیز تاکید داشته اند و از این رو ما نیز تمام توان خود را در جهت اجرا نمودن این امر به کار گرفته ایم.

کد خبر 748126

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان