Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کتاب‌ها مورد اقتباس موفق فیلم‌های سینمایی برتر تاریخ قرار می‌گیرند که خواندن آن‌ها مانند تماشای فیلمشان خالی از لطف نیست.

به گزارش مشرق، مخاطبان خاص و عام سینما همواره به فهرست معروف ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ توجهی ویژه می‌کنند. بسیاری از فیلم‌هایی که در این فهرست قرار دارد، اقتباسی هستند از کتاب‌هایی که ممکن است از وجود آن‌ها باخبر نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که معتقدند سینما بدون ادبیات حرفی برای گفتن ندارد؟ یا سینما را مقوله‌ای کاملاً جدا از ادبیات در نظر می‌گیرید؟ در صورتی که مانند دسته‌ دوم فکر می‌کنید، بد نیست به کتاب‌هایی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم توجه کنید؛ آثاری که اگر نبودند هرگز فیلم‌های برتر تاریخ سینما ساخته نمی‌شدند. این فهرست بسیار طولانی است و ما از معرفی آثاری مانند پدرخوانده، ارباب حلقه‌ها، فارست گامپ، سکوت بره‌ها، مسیر سبز و... که کتاب‌هایشان هم به اندازه‌ فیلم‌ها شناخته‌شده هستند، صرف نظر کردیم.

امیدهای جاودان بهاری

اندی به اشتباه متهم به قتل همسرش می‌شود و برای او سه بار حبس ابد می‌برند، بی‌گناه وارد زندان شاوشنگ می‌شود، اما او کسی نیست که تن به این ظلم دهد و عمرش را در زندان تلف کند. استیون کینگ، نویسنده‌ نام‌آشنای ژانر وحشت، جنایی و علمی‌تخیلی است؛ اما با نگارش این کتاب، یکی از متفاوت‌ترین آثار خود را خلق کرد. در سال ۱۹۹۴ فیلم «رهایی از شاوشنگ» به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز و مورگان فریمن بر اساس این کتاب ساخته شد که خیلی زود توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند و در صدر فیلم‌های برتر تاریخ در سایت IMDB قرار گیرد.

فهرست شیندلر

اسکار شیندلر کارخانه‌داری آلمانی و مردی دائم‌الخمر و لذت‌طلب بود، اما در سایه‌ اتفاقات هولناک جنگ جهانی دوم تبدیل به منجی یهودیان شهر کراکوف در لهستان شد. بر اساس این کتاب از توماس کنیلی رمان‌نویس ایتالیایی، فیلم «فهرست شیندلر» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۹۳ ساخته شد.

باشگاه مشت‌زنی

کارمندی بدبین زندگی غیرعادی‌ دارد و مدتی است از بی خوابی رنج می‌برد. روزی با فردی عجیب آشنا می‌شود و شیفته‌ عقاید او می‌شود. این دو برای خالی‌شدن از عقده‌های درونی و به اصطلاح داشتن تولدی دوباره آگاهانه شروع به کتک‌کاری می‌کنند و به فکر راه‌اندازی یک باشگاه زیرزمینی مشت‌زنی می‌افتند. فیلم «باشگاه مشت زنی» به کارگردانی دیوید فینچر و بازی ادوارد نورتون، برد پیت و هلنا بونهام کارتر در سال ۱۹۹۹ بر اساس رمانی به همین نام از چاک پالانیک ساخته شد.

مرثیه‌ای بر یک رؤیا

هیوبرت سلبی جونیور نویسنده‌ انگلیسی در این کتاب داستان نابودی چهار نفر بر اثر اعتیاد را روایت می‌کند. فیلم «مرثیه‌ای بر یک رؤیا» هم در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی دارن آرنوفسکی ساخته شد.

پرواز بر فراز آشیانه‌ فاخته

این رمان که با هنرمندی تمام تعریف جدیدی را از سلامت عقل و دیوانگی ارائه کرد، به داستان فراموش نشدنی یک آسایشگاه روانی و ساکنین آن می‌پردازد. بر اساس این کتاب فیلمی به کارگردانی میلوش فورمن در سال ۱۹۷۵ ساخته شد که در ایران به عنوان «دیوانه از قفس پرید» معروف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فهرست شیندلر استیون اسپیلبرگ برتر تاریخ ساخته شد کتاب ها فیلم ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران

استقلالی‌ها که در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با شوک کنار رفتن از جام مواجه شدند، دور از هیاهوی مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی خود را برای انجام بیست‌وپنجمین مسابقه‌شان در فصل جاری لیگ برتر آماده می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، شاگردان جواد نکونام در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل باید در تبریز به مصاف تراکتور بروند و این مسابقه می‌تواند در مسیر قهرمانی آبی‌ها در فصل جاری لیگ برتر نقش پررنگی را ایفا کند.

جواد نکونام که در سالیان گذشته همواره گزینه آلترناتیو نیمکت استقلال بود، حالا در فصل جاری به رویای بزرگ خود رسیده و سرمربی تیمی شده که سابقاً همراه با آن تجربه قهرمانی در لیگ برتر را به عنوان بازیکن به‌دست آورده است. نکونام که تجربه کاپیتانی در تیم استقلال را هم در کارنامه خود دارد، در اولین سال سرمربیگری‌اش در جمع آبی‌پوشان به دنبال آن است تا حداقل یک عنوان قهرمانی کسب کند؛ هر چند که ریاضت اقتصادی استقلالی‌ها باعث شد تا اولین فصل سرمربیگری نکونام در استقلال پرچالش شود اما با این وجود، بازهم او امیدوار به کسب جام است.

حمله به رکوردی که یحیی و برانکو و حتی فرهاد هم ندارند!

 

 

نکونام می‌خواهد در اولین فصلی که سکان هدایت استقلال را پذیرفته، عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آورد؛ آن‌هم در حالی‌که چهره‌های موفقی چون برانکو ایوانکوویچ، یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی که در طول سالیان گذشته توانستند همراه با تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مقام قهرمانی برسند، هیچ‌کدام در مسیر ثبت این رکورد نتوانستند موفق باشند و همگی فصل اول حضورشان در جمع سرخابی‌ها را بدون جام به پایان بردند اما حالا جواد نکونام این فرصت را دارد تا با قهرمان کردن استقلال در لیگ بیست‌وسوم، رکوردی فوق‌العاده را به نام خود ثبت کند.

برای تاریخ‌سازی حداقل ۵ برد لازم است

استقلالِ مجیدی در لیگ بیست‌ویکم رکورد اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر بدون شکست را به نام خود ثبت کرد و آن‌ها با ۶۸ امتیاز، بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را هم (در طول یک فصل) از آن خود کردند. حالا آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری به دنبال حمله به رکورد تیمِ تحت هدایت فرهاد مجیدی هستند و آبی‌پوشان که تا پایان هفته بیست‌وچهارم موفق به کسب ۵۳ امتیاز شده‌اند، در فاصله ۶ هفته مانده به پایان فصل، در سودای عبور از رکورد استقلالِ مجیدی هستند و امیدوارند بتوانند در ۶ بازی پیش‌رو حداقل ۱۶ امتیاز کسب کنند تا رکورد جاودانه‌ای را از خود به جای بگذارند.

نکونام می‌خواهد بهترین مربی تاریخ استقلال شود!

جواد نکونام که تیمش در طول ۲۴ بازی اخیر در لیگ برتر تنها یک شکست خورده، نه‌تنها به دنبال شکستن رکورد امتیازی یک تیم در تاریخ لیگ برتر (در طول یک فصل) است و می‌خواهد بیشترین شمار برد در یک فصل را هم از آن تیم خود کند، بلکه می‌خواهد از حیث میانگین امتیازی هم در بین سرمربیان استقلال در تاریخ لیگ برتر جاودانه شود؛ به‌طوری‌که اگر آبی‌ها در طول ۶ مسابقه پیش‌رو، ۱۸ امتیاز کامل را به‌دست آورند، میانگین امتیازی نکونام به ۲.۳۶ امتیاز از هر مسابقه می‌رسد که رکوردی جاودانه و تاریخی میان سرمربیان باشگاه استقلال (با سابقه حداقل ۵ تجربه سرمربیگری) محسوب می‌شود.

 

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو