Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@06:24:03 GMT

بودجه ۱۴۰۱ با اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۲۷۷۲

بودجه ۱۴۰۱ با اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس می شود

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه احکام اقتصادی بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه به دنبال اصلاح اساسی ساختار بودجه است.

وی افزود: دولت باید لایحه بودجه را ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کند و در این جلسه تأکید شد دولت در موعد مقرر لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش دولت و مجلس آن است که اصلاح ساختار بودجه محقق شود و دولت سیزدهم هم قرار است لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی برای اصلاح ساختاری بودجه برگزار خواهد شد و ما به دنبال آن هستیم که بودجه ۱۴۰۱ از حیث ساختاری با بودجه های گذشته تفاوت جدی داشته باشد و دولت و مجلس در این زمینه متفق القول هستند.

کد خبر 5331291 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه 1401 کمیسیون اقتصادی مجلس محمدرضا پورابراهیمی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران افغانستان حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی برجام صحن مجلس محمد مخبر سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف شورای نگهبان ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به هیئت دولت ارسال شده است تا با تصویب و اجرای این لایحه، دغدغه کارگران در مورد امنیت شغلی کمتر شود.

سید محمدرضا حسینی شامگاه چهاشنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه و تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: صیانت از کرامت‌ و عزت کارگران در اولویت سیاست‌های وزارت متبوع قرار دارد و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امنیت شغلی از دغدغه های اصلی کارگران کشور است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشته‌اند، به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تنظیم پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار»، کاهش آلام و نگرانی‌های کارگران عزیز را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در وزارتخانه، زیرساخت‌هایی فراهم شده است که همه قراردادهای بین کارگر و کارفرما ثبت الکترونیکی شود.

حسینی با بیان اینکه ارتقای ایمنی کارگران یکی دیگر از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای صیانت از زحمتکشان عرصه کار و تولید است، افزود: طی دو سال گذشته ظرفیت بازرسی از کارگاهها در سراسر کشور با حمایت لجستیکی افزایش یافته است.

وی توجه به استان‌های کمتر برخوردار را از راهبردهای اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: این منطق برگرفته از نگاه و منطق انقلاب اسلامی و دولت انقلابی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شرایط سیستان و بلوچستان و برنامه های این وزارتخانه برای استان نیز اظهار کرد: امسال برای کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید با استفاده از ظرفیت سازی بخش تعاون استان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران