Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی اسحاق مدنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله وحدت را در سطح مسئولان و هم علمای دینی به شدت دنبال کرده است، گفت: همه کشور‌ها باید چنین باشند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مولوی اسحاق مدنی عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: وحدت مساله مهم جهان اسلام است و علمای جهان اسلام در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام داده اند، اما در مقابل کسانی که مانع وحدت می‌شوند با امکانات و ابزاری که در دست دارند بسیار قوی‌تر وارد و عمل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه علمای کشور‌های اسلامی ابزار‌هایی که مسؤولان کشور‌های اسلامی در دست دارند را ندارند که بتوانند در راستای تقویت وحدت جوامع اسلامی اقدام کنند، گفت: تنها کشوری که مسؤولان و علما با همه امکانات خود در زمینه وحدت امت اسلامی تلاش می‌کند همین جمهوری اسلامی ایران است و در این زمینه نیز موفقیت‌هایی داشته است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به وحدت امت اسلامی بسیار تاکید داشتند و در این مسیر اقدامات قابل توجهی انجام دادند، عنوان کرد: خاطرم هست زمانی که رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان تبعید شده بودند کیسه آرد به دوش می‌گرفتند و به مناطق مستضعف می‌رفتند و فرقی بین شیعه و سنی قائل نبودند و برای وحدت جامعه اسلامی بسیار تلاش می‌کردند.

مولوی اسحاق مدنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله وحدت را در سطح مسئولان و هم علمای دینی به شدت دنبال کرده است، گفت: چنانچه این تفکر در دیگر کشور‌های اسلامی نیز دنبال شود و مسؤولان رده بالا از ابزار و امکاناتی که در دست دارند در این مسیر بهره ببرند امت اسلامی به وحدت گرایش پیدا می‌کنند.

عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا امکان وحدت هست؟ خاطرنشان کرد: این سوال بسیاری است. پاسخ روشن است بله وحدت ممکن است. امت اسلامی با رجوع به مشترکات می‌توانند با یکدیگر متحد شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مولوی اسحاق مدنی مجمع جهانی تقریب مذاهب هفته وحدت کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی