Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین اللهی گفت: سازمان غذا و دارو تنها مرجعی است که می‌تواند سلامت غذای جامعه را تایید کند و صدا و سیما نیز باید در جهت عدم تبلیغ مواد مضر برای جامعه قدم بردارد، زیرا اگر تبلیغات مضری برای افراد جامعه صورت نگیرد، مصرف مواد خوراکی مضر به خودی خود متوقف می‌شود.

به گزارش برنا؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت روز سه شنبه در مراسم روز جهانی غذا افزود: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شده مصرف غذایی کودکان به سمت مواد غذایی ناسالم و کم تحرکی افزایش یابد و منجر به چاق شدن آنها شود، باید مصرف مواد غذایی ناسالم را در کودکان کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برچسب گذاری مواد غذایی یکی از مهمترین اقدامات سازمان غذا و دارو در جهت ایمنی غذایی بوده،  زیرا بررسی میزان قند و شکر که یکی از مواد تاثیرگذار در چاقی افراد است و با اجرایی کردن برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان اکنون مصرف اسیدهای چرب و ترانس در خانواده‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر با کاهش مصرف نمک و کاهش قند رو به رو هستیم.

عین اللهی ادامه داد: غنی سازی مواد غذایی مهم است و نباید از آن غافل شویم باید در تولیدات مواد لبنی انواع ویتامین‌هابه خصوص  ویتامین d که این روزها در جلوگیری از ویروس کرونا نیز تاثیر دارد، استفاده شود.

وزیر بهداشت خبر داد: سازمان غذا و دارو تنها مرجعی است که می‌تواند سلامت غذای جامعه را تایید کند و صدا و سیما نیز باید در جهت عدم تبلیغ مواد مضر برای جامعه قدم بردارد، زیرا اگر تبلیغات مضری برای افراد جامعه صورت نگیرد، مصرف مواد خوراکی مضر به خودی خود متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی غذایی به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است، باید بر روی این موارد به شدت تمرکز داشته باشیم، در شرایط تحریم‌های ظالمانه هستیم و در عین حال از همین تحریم‌ها توانستیم تولیدات مواد غذایی داخل را بهتر کنترل کنیم، زیرا ما در تولیدات خود نظارت بیشتری داریم.

به گفته عین اللهی، سازمان غذا و دارو  برای افزایش ایمنی غذایی از بخش خصوصی کمک بگیرد و خدمات الکترونیک و سامانه سلامت در پیشگیری از ورود محصولات قاچاق به کشور کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت تعطیلی مدارس کودکان مواد غذایی کم تحرکی سازمان غذا و دارو قند شکر چاقی ویتامین ویروس دارو سلامت جامعه صدا و سیما تبلیغات وزارت بهداشت بخش خصوصی الکترونیک قاچاق سازمان غذا و دارو وزیر بهداشت عین اللهی سازمان غذا و دارو مواد غذایی عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید