Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز، سرپرست سازمان غذا و دارو در جشنواره بین المللی فارمکس خاورمیانه در مورد اقدامات سازمان غذا و دارو اظهار کرد: باید توجه داشت صنعت ماده اولیه در حوزه تولید دارو بسیار حائز اهمیت است و به حق صنعت راهبردی و استراتژیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تلاش ما بر این بوده در شرایطی که به دلیل مشکلات ارزی دچار کمبود دارو می شدیم ، از راهکار جایگزین واردات مواد اولیه به جای داروی نهایی استفاده کنیم .

شانه ساز در مورد سیاست‌های حمایتی از تولید داخلی گفت: ما در گام اول ممنوعیت واردات برخی مواد موثره دارویی که امکان تامین آنها با کیفیت و قیمت مناسب توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد را اعلام کردیم. همچنین مواد مورد درخواست جهت ورود به لیست ممنوعیت واردات توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی از سندیکای مواد اولیه دارویی را اعلام کردیم. تعرفه واردات بر مواد موثره دارای تولید داخل جهت تشویق شرکت‌های داروسازی به خرید از شرکت های تولیدکننده داخلی مواد اولیه دارویی اعمال کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: سیاست‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان مانند برگزاری جلسات تخصصی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ستاد توسعه زیست فناوری و صندوق‌های مواد اولیه دارویی جهت حمایت از تولید مواد موثره دارویی را در دستور کار داشتیم.

شانه‌ساز در مورد سیاست‌های حمایت ارزی گفت: ما اولویت بخشی را به تخصیص ارز مواد مورد نیاز در تولید مواد موثره دارویی در کمیته ارز سازمان غذا و دارو اختصاص دادیم. حمایت ارزی از تولیدکنندگان مواد اولیه دارو و ارسال لیست هشدار مواد حد واسط دارویی که نیاز به پیگیری از بانک مرکزی دارد را در دستور کار قرار دادیم. همچنین اطلاعات بازخوانی مواد اولیه دارویی هر دو ماه به منظور برنامه ریزی دقیق جهت تولید و واردات مواد اولیه دارویی و تخصیص ارز را جمع‌آوری کردیم.

او در مورد پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید دارو گفت: سعی کردیم با برگزاری نشست های مشترک تخصصی با سندیکای مواد اولیه دارویی در ارتباط با مسائل صنفی و مشکلات صنعت مواد اولیه دارویی جهت مانع زدایی و تسریع فرایند های جاری سازمان غذا و دارو اقدام کنیم .

رئیس اداره غذا و دارو در مورد پایش مستمر با همکاری سندیکا گفت: در گام اول وضعیت تامین کیفیت و قیمت شرکت های تولیدکننده مواد اولیه دارویی از سندیکای مواد اولیه دارویی را استعلام کردیم و در گام دوم با تعامل گسترده در راستای گسترش ظرفیت تولید شرکت های تولید کننده مواد اولیه دارویی در مسیر این پایش مستمر، اقدامات موثری انجام دادیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو دارو مواد اولیه دارویی سازمان غذا و دارو مواد اولیه دارو شرکت های تولید مواد موثره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان این که چالش عمده ما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی بحث قاچاق است، گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاقی می‌توانند برای افراد عوارض بسیاری ایجاد کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود آل‌بویه با بیان این که اقلام آرایشی و بهداشتی یکی از بخش‌های مهم مصرفی آحاد جامعه ما محسوب می‌شوند و میانگین بالایی در میزان مصرف در کشور دارند، اظهار کرد: چالش عمده ما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی بحث قاچاق است و شاید دلیل اصلی آن عدم توجه جدی به تولید داخلی این محصولات در سال‌های گذشته باشد.

وی افزود: قاچاق دارای دو بعد منفی در حوزه‌های اقتصادی و سلامتی  است که هر دو هم قابل اعتنا است اما در منظر ما به عنوان نهاد ناظر بر محصولات سلامت محور، تأثیرات منفی آن بر سلامت جامعه اهمیت دارد؛ از آنجایی که محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت طولانی مدت مصرف می‌شوند در صورتی‌که اصالت آنها مورد تایید نباشد می‌توانند بر سلامتی افراد عوارض بسیاری وارد کنند.

عمده محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی تقلبی هستند/ عوارض فرآورده‌های تقلبی از "ضایعات پوستی" تا "کوری"

آل‌بویه تولید داخلی را چاره کار رفع چالش قاچاق عنوان و تصریح کرد: تولیدات داخلی تحت نظارت ما هستند و می‌توانیم با کمک مسئولین فنی بر فرآیند آن‌ها نظارت کنیم و خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی و تجار در تولید این محصولات و انتقال دانش فنی آن‌ها به کشور اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره تبلیغات محصولات بهداشتی آرایشی غیرمجاز نیز گفت: محصولات وارداتی به دو صورت قاچاق یا با مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور می‌شوند و طبیعی است محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، غیرمجاز هستند چرا که مشخص نیست در مبادی غیر قانونی ورود به کشور تحت چه دما و در چه محیطی بوده‌اند و به همین دلیل عمده فاسد شدن آین نوع محصولات است.

وی توصیه کرد که مردم از محصولاتی که برچسب اصالت سازمان غذا و دارو دارند، استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی