Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت گاز استان یزد اعلام کرد: با گازرسانی به ۹۵ واحد صنعتی جزء از ابتدای سال جاری تاکنون، در مصرف بیش از ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار لیتر سوخت مایع در استان یزد صرفه جویی به عمل آمد.

«علی اکبر میدانشاهی» در توضیح این خبر گفت: بر اساس سیاست‌های این شرکت علاوه بر گازرسانی به نیروگاه ها و واحدهای صنعتی بزرگ که بخش زیادی از گاز مصرفی استان را به خود اختصاص داده و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت های فسیلی به همراه داشته‌اند، گازرسانی به واحدهای صنعتی کوچک تر نیز مورد توجه بوده که بر همین اساس از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ واحد تولیدی و صنعتی جزء به شبکه گاز طبعیی متصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای مذکور شامل مراکز تولید صنایع غذایی، پرورش دام و طیور، گلخانه، کوره های آجرپزی و سایر واحدهای تولیدی می باشد که اکثر آنها در مناطق کمتر توسعه یافته واقع شده‌اند لذا گازرسانی و توسعه به این بخش علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت های مایع، از طرفی موجب آبادانی مناطق مذکور شده و از طرف دیگر کمک شایانی به اشتغال افراد بومی داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه سوخت مورد استفاده این واحدها نفت و گاز، نفت سفید و نفت کوره می باشد، با جایگزینی گاز طبیعی شاهد کاهش چشم گیر آلودگی ناشی از سوخت های مایع و صیانت از محیط زیست بکر مناطق روستایی بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، میدانشاهی در پایان یادآور شد: با گازرسانی به این واحدها، هم‌اکنون شش هزار و ۷۸۹ واحد تولیدی جزء در استان یزد به شبکه گاز طبیعی متصل شده است که قطعاً استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مصرفی یکی از دلایل احیاء و ایجاد واحدهای صنعتی جدید بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گازرساني به صنايع يزد صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک