Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: ایجاد خزانه واحد در شهرداری، پرداخت حقوق موقعه بدون قرض و دریافت وام و کمک به واکسیناسیون کرونا در تهران را کاری کارستان از سوی شهرداری تهران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به عدم حضور خود در جلسه روز یکشنبه اظهار کرد: معذرت می‌خواهم روز یکشنبه قرار بود خدمت دوستان برسم، اما اندک کسالتی داشتم، اما به دلیل فقدان خبر مسائل غیرواقعی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در شهر دنبال تحول هستیم موضوعات مهمتری وجود دارد که بخواهند به موضوعی که به خلاف واقع است، ورود کنند.

وی افزود: امروز یک ماه و نیم است که شهردار تهران هستم و در این مدت اساس این بود که در همکاری تمام با شورای شهر بتوانم روال‌ها و قاعده گذاری‌های را داشته باشم. بی تردید نه من و نه شورا به دنبال کار سلیقه‌ای نیستیم. چرا که شهر به این شکل اداره نخواهد شد.

شهردار تهران افزود: برای آینده یک افقی را ترسیم کردیم و گام به گام به سمت آن پیش خواهیم رفت. ابتدا باید شرایط خود را می‌شناختیم تا بدانیم در کجا ایستاده‌ایم. در آن ۲۶ روزی که بین محبت و لطف شورا برای انتخاب من قرار گرفت تا صدور حکم کافی بود تا تلاش کنم و شناختی نسبت به موضوعات شهر تهران داشته باشم.

وی ادامه داد: در آن ۲۶ روز علاوه بر اینکه با همه معاونان، رؤسای مناطق، مسئولان نواحی و رؤسای سازمان‌ها جلسه داشتم و گوش شنوا بودم و روالی را دنبال کردم، ۱۰ کارگروه شکل گرفت که این کارگروه‌ها مکلف شدند وضع موجود را مبتنی بر واقعیت در جامعه و نحوه انتقال و حرکت به سمت آینده مطلوب تبیین کنند.

شهردار تهران گفت: زمانی که فاز شناخت تمام شد در ابتدای فعالیت، بزرگترین چالش ما مسئله حقوق و دستمزد بود و شهرداری طی دو سال و نیم گذشته همیشه تلاش می‌کرد بتواند حقوق و دستمزد را به موقع پرداخت کند. پرداخت حقوق‌ها در آن مقطع از ۲۸ ماه آغاز و تا ۱۵ ماه بعدی ادامه پیدا می‌کرد. همت ویژه‌ای برای این کار گذاشته شد تا شرمنده کارمندان نباشیم. بر همین اساس توفیق شد همه پرداختی‌ها در ۲۸ ماه انجام شود و در این راستا ذره‌ای خلاقی انجام نداده‌ایم. در حقیقت خط قرمز ما ارتکاب خلاف است.

زاکانی گفت: دیگر دغدغه حقوق و دستمزد را نداریم و برخی می‌گفتند معجزه شده و گفتیم بله معجزه شده و آنچه اتفاق افتاده این است که نظم حاکم شده است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین جلسه‌ای را مبتنی بر ماده ۳۹ برنامه سوم برگزار و جدول برنامه‌های سه ماهه را بستیم. اتفاق بزرگ بعدی خزانه واحد بود که سال‌ها بود شهرداری جرأت نمی‌کرد سمت این کار برود. از معاونان خواهش می‌کنم اگر کاری می‌کنند به مردم بگویند.

زاکانی گفت: با تمهیدات در یک نوبت ۱۲۰۰ حساب به حساب خزانه واحد تبدیل و شفافیتی در پرداخت‌ها ایجاد شد. در گذشته کارهایی صورت گرفته، اما به دلیل عدم انجام کسورات قانونی هفته‌ای نبود که محکومیت‌های چند ده میلیاردی تجویز نشود. کار کارستانی کردیم و ریل‌گذاری بسیار خوبی برای آینده انجام شده است.

شهردار تهران در ادامه به موضوع انتصابات اشاره کرد و گفت: گام دوم مسئله انتصابات در شهرداری بود. در موضع انتصابات می‌توانستیم سلیقه‌ای برخورد کنیم و به این جمله اکتفا کنیم که حق شهردار است. این را نپذیرفتم و یک روالی را در نظر گرفتیم و مجرب‌ترین افراد در حوزه کانون ارزیابی را انتخاب و با ملاک و بسیار منطقی‌تر از مراحل قبلی شرایطی را گذاشتیم که خود آن الگو و مایه افتخار ما است.

شهردار تهران تاکید کرد: هیچ‌یک از اعضای شورا هیچ فشاری به من نیاوردند و همه گمانه زنی‌های غلط خارج از شورا است. عده‌ای آرزوهای خود را به ما تحمیل می‌کنند. اختلاف سلیقه حتماً هست اما پادگان نیست که بگوییم به دستور کار می‌کنیم. اینجا شورا است و کارکرد معلوم است. تا امروز تحت هیچ فشاری از طرف اعضای شورای شهر قرار نگرفتم. اطلاعات را گرفتم و به کانون ارزیابی می‌فرستادم و آنها ارزیابی می‌کردند و نظر می‌دادند و دست به انتخاب می‌زدیم.

زاکانی ادامه داد: یکی از اشتباهات بزرگ در دوره‌های گذشته خارج کردن اداره انتصابات بوده که ما طی لایحه‌ای این پیشنهاد را در کنار پیشنهادات دیگری همچون موضوع ایثارگران و بانوان به شورا ارائه می‌کنیم. بی تردید در هیچ یک از انتصابات کشور مدلی که ما پیاده کرده‌ایم پیاده نشده و در نگاه کارشناسان پیشروترین نوع انتصابات است. بخش عمده تعویض‌ها در انتصابات نیز به دلیل جنبه‌های استعلامی بوده است.

شهردار تهران در ادامه به مسئله کرونا اشاره کرد و گفت: سومین اقدام ناظر به موضوع کرونا بود. روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در شهر فوت می‌شدند و به همین دلیل مسیری را دنبال کردیم و علاوه بر اینکه تلاش برای ارتقای توانمندی‌های سازمان مد نظر قرار گرفت و تنها در یک اقدام و در موج واکسیناسیون بیش از ۵۰ درصد موج تشدید یافته را شهرداری برعهده گرفت. این سه اقدام ماه اول بود.

زاکانی گفت: بی تردید ما دیگر در مجموعه شهرداری آرامش نخواهیم داشت و یکسره کار و فعالیت را در دستور کار داریم تا بتوانیم علاوه بر فعالیت در مجموعه به سایر مجموعه‌های کشور نیز کمک کنیم. ما برنامه تحولی را تنظیم کرده‌ایم تا در چارچوب آن به صورت دقیق سیر تحول را سپری کنیم. امروز صاحب یک برنامه شش ماهه هستیم که با توجه به بودجه سالانه تغییر را در شهر ایجاد می‌کند. قطعاً ظرف شش ماه آینده در برخی پارامترهای شهر متفاوت از شهر امروز تهران را مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: دو ویژگی را نیز از هفته پیش آغاز کردیم که در مورد رسیدن فصل سرما و مشکلاتی است که ممکن است در شهر به وجود بیاید و در همین زمینه ارائه خدمات و نگهداشت شهر مسائلی مطرح و جمع بندی شد و کار خوبی هم در این بخش انجام خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه کار جدی را در حوزه نگهداشت خواهیم داشت، افزود: در شهرداری کاملاً واقفیم که باید چه گام‌هایی را برداریم و میزان کارکرد ما حتماً چهره نمایی به خود خواهد گرفت و شهروندان تفاوت آن را خواهند دید.

زاکانی با بیان اینکه می‌دانیم در شش ماهه آینده چه گام‌هایی بر می‌داریم گفت: گام‌های ما کاملاً مشخص است و برنامه‌ریزی‌های ما دقیق و اعتبارات لازم آن نیز پیش بینی شده است که شهروندان شاهد این تغییرات خواهند بود و از برنامه‌های میان مدت و بلند مدت هم غافل نشدیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیاز به خدمت و کار دارد گفت: در مسیر کار برگشت نداشتیم و اشکالات گذشته را داد نزدیم و با تحریکات برخی رسانه‌ها هم به این سمت نمی‌رویم از برخی رسانه‌ها می‌خواهیم که اخبار کذب را منعکس نکنند، زیرا به نفع کسی نیست.

زاکانی در ادامه در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص مصوبه شورای پنجم در خصوص واگذاری بهره برداری برخی از املاک گفت: موضوع بند شش ماده ۵۵ کاملاً مشخص است و شهرداری پیشنهادات خود را در این رابطه مطرح کرده و شورای شهر هم مجوز داده است که می‌تواند این کار انجام شود اما ممکن است اولویت‌های دیگری به وجود بیاید که این اولویت‌ها انجام نشود، اما ما مجوز آن را از شورای شهر گرفته‌ایم؛ ۹ مورد در این لایحه از سوی شورای شهر اضافه شده بود که محل اشکال است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به احکامی که برای سه مشاور خود زده است گفت: پیش از این شهرداری ۱۵ مشاور داشت که غیر قانونی بود و ۹ مشاور باید انتخاب می‌شد که سازمان بازرسی ورود کرده بود و اصلاح شد. تا به امروز سه مشاور انتخاب کردم که مشاوران فرا معاونتی هستند و حوزه‌هایی را دنبال می‌کنند که از صبح تا غروب نیاز به کار و پیگیری دارد.

کد خبر 529854

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار تهران انتصابات علیرضا زاکانی شوراي شهر تهران کلانشهر تهران انتصابات در شهرداری انتصاب در شهرداری پرداخت حقوق کارکنان کارکنان شهرداری واکسیناسیون کرونا شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه کارگران شرایط رفاهی مطلوبی ندارند و دولت باید برای ایجاد رفاه نسبی آنها تدبیر کند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده برخی کارکنان شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کارگر گفت: این روز فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات بی دریغ کارگران بوده و باید به بهترین نحو ممکن از این فرصت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش کارگران در افزایش و‌ پایداری تولید و در مجموع در توسعه اقتصادی جامعه بی بدیل است، عنوان کرد: دولت باید برای تامین رفاه نسبی این قشر از جامعه تدبیری کند و اجازه ندهد در رنج، مشقت و سختی گذران زندگی کنند زیرا واقعیت امر در شرایط فعلی کارگران شرایط رفاهی مطلوبی ندارند.

حسینی ابراز کرد: طبق بررسی‌های انجام شده برخی کارکنان شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست، در حالی نباید این‌گونه باشد به رفاه کارگران باید توجه شود ، زیرا کارگران در جامعه زحمات زیادی می‌کشند.

دولت برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تدبیر کند

حسینی با اشاره به‌ روز ایمنی و حمل‌ونقل افزود: برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تدبیری کرد و دولت اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز و همچنین احداث بزرگراه و آزادراه‌های منتهی به شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد را تخصیص دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت: بسیاری از حوادث رانندگی به دلیل بی احتیاطی و‌ بی‌توجهی به آئین راهنمایی و رانندگی است تا جایی که رانندگان شوتی در جاده‌های خطرآفرین شده‌اند و‌ مستمر شاهد تلفات جاده‌ای به دلیل بی احتیاطی و رانندگی با سرعت غیرمجاز این رانندگان هستیم.

 حسینی خاطرنشان کرد: دولت باید به فکر ساخت خودروهای ایمن و همچنین ایجاد زیرساخت‌های توسعه حمل و‌نقل باشد تا شاهد کاهش تلفات رانندگی باشیم.

معلم‌ها در کنار تعلیم به تزکیه هم توجه کنند

وی با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: شخصیت شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول در فلسفه و کلام بود و همچنین انسانی شایسته و انقلابی و شخصیتی برجسته بود که فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت‌بار و سنگین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز معلم و با اشاره به اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: معلمان وظیفه سنگینی دارند و تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند پیامبران نیز معلم بودند.

حسینی بیان کرد: در کنار تعلیم، تزکیه مهم است، علم باید مهد آرامش بشر باشد، ولی امروز به مهد کشتن بشر تبدیل‌ شده است، بمب‌هایی که بر سر غزه مظلوم فرود می‌آید از علم است، اما در کنار این علم تزکیه وجود نداشته است، دانش بدون تزکیه و تربیت مثل چاقویی است که در دست بچه است.

وی گفت: اسلحه در دست انگلیس و غرب و بایدن وحشی است که هیچ‌ چیزی از مفاهیم انسانی نمی‌دانند و بر غزه مظلوم بمب می‌ریزند، چندین هزار نفر کشته و چندین میلیون نفر آواره شده‌اند و این‌ها دستآورد غرب وحشی است که ادعای حقوق بشری دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم