Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: ایجاد خزانه واحد در شهرداری، پرداخت حقوق موقعه بدون قرض و دریافت وام و کمک به واکسیناسیون کرونا در تهران را کاری کارستان از سوی شهرداری تهران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به عدم حضور خود در جلسه روز یکشنبه اظهار کرد: معذرت می‌خواهم روز یکشنبه قرار بود خدمت دوستان برسم، اما اندک کسالتی داشتم، اما به دلیل فقدان خبر مسائل غیرواقعی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در شهر دنبال تحول هستیم موضوعات مهمتری وجود دارد که بخواهند به موضوعی که به خلاف واقع است، ورود کنند.

وی افزود: امروز یک ماه و نیم است که شهردار تهران هستم و در این مدت اساس این بود که در همکاری تمام با شورای شهر بتوانم روال‌ها و قاعده گذاری‌های را داشته باشم. بی تردید نه من و نه شورا به دنبال کار سلیقه‌ای نیستیم. چرا که شهر به این شکل اداره نخواهد شد.

شهردار تهران افزود: برای آینده یک افقی را ترسیم کردیم و گام به گام به سمت آن پیش خواهیم رفت. ابتدا باید شرایط خود را می‌شناختیم تا بدانیم در کجا ایستاده‌ایم. در آن ۲۶ روزی که بین محبت و لطف شورا برای انتخاب من قرار گرفت تا صدور حکم کافی بود تا تلاش کنم و شناختی نسبت به موضوعات شهر تهران داشته باشم.

وی ادامه داد: در آن ۲۶ روز علاوه بر اینکه با همه معاونان، رؤسای مناطق، مسئولان نواحی و رؤسای سازمان‌ها جلسه داشتم و گوش شنوا بودم و روالی را دنبال کردم، ۱۰ کارگروه شکل گرفت که این کارگروه‌ها مکلف شدند وضع موجود را مبتنی بر واقعیت در جامعه و نحوه انتقال و حرکت به سمت آینده مطلوب تبیین کنند.

شهردار تهران گفت: زمانی که فاز شناخت تمام شد در ابتدای فعالیت، بزرگترین چالش ما مسئله حقوق و دستمزد بود و شهردار ی طی دو سال و نیم گذشته همیشه تلاش می‌کرد بتواند حقوق و دستمزد را به موقع پرداخت کند. پرداخت حقوق‌ها در آن مقطع از ۲۸ ماه آغاز و تا ۱۵ ماه بعدی ادامه پیدا می‌کرد. همت ویژه‌ای برای این کار گذاشته شد تا شرمنده کارمندان نباشیم. بر همین اساس توفیق شد همه پرداختی‌ها در ۲۸ ماه انجام شود و در این راستا ذره‌ای خلاقی انجام نداده‌ایم. در حقیقت خط قرمز ما ارتکاب خلاف است.

زاکانی گفت: دیگر دغدغه حقوق و دستمزد را نداریم و برخی می‌گفتند معجزه شده و گفتیم بله معجزه شده و آنچه اتفاق افتاده این است که نظم حاکم شده است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین جلسه‌ای را مبتنی بر ماده ۳۹ برنامه سوم برگزار و جدول برنامه‌های سه ماهه را بستیم. اتفاق بزرگ بعدی خزانه واحد بود که سال‌ها بود شهردار ی جرأت نمی‌کرد سمت این کار برود. از معاونان خواهش می‌کنم اگر کاری می‌کنند به مردم بگویند.

زاکانی گفت: با تمهیدات در یک نوبت ۱۲۰۰ حساب به حساب خزانه واحد تبدیل و شفافیتی در پرداخت‌ها ایجاد شد. در گذشته کارهایی صورت گرفته، اما به دلیل عدم انجام کسورات قانونی هفته‌ای نبود که محکومیت‌های چند ده میلیاردی تجویز نشود. کار کارستانی کردیم و ریل‌گذاری بسیار خوبی برای آینده انجام شده است.

شهردار تهران در ادامه به موضوع انتصابات اشاره کرد و گفت: گام دوم مسئله انتصابات در شهردار ی بود. در موضع انتصابات می‌توانستیم سلیقه‌ای برخورد کنیم و به این جمله اکتفا کنیم که حق شهردار است. این را نپذیرفتم و یک روالی را در نظر گرفتیم و مجرب‌ترین افراد در حوزه کانون ارزیابی را انتخاب و با ملاک و بسیار منطقی‌تر از مراحل قبلی شرایطی را گذاشتیم که خود آن الگو و مایه افتخار ما است.

شهردار تهران تاکید کرد: هیچ‌یک از اعضای شورا هیچ فشاری به من نیاوردند و همه گمانه زنی‌های غلط خارج از شورا است. عده‌ای آرزوهای خود را به ما تحمیل می‌کنند. اختلاف سلیقه حتماً هست اما پادگان نیست که بگوییم به دستور کار می‌کنیم. اینجا شورا است و کارکرد معلوم است. تا امروز تحت هیچ فشاری از طرف اعضای شورای شهر قرار نگرفتم. اطلاعات را گرفتم و به کانون ارزیابی می‌فرستادم و آنها ارزیابی می‌کردند و نظر می‌دادند و دست به انتخاب می‌زدیم.

زاکانی ادامه داد: یکی از اشتباهات بزرگ در دوره‌های گذشته خارج کردن اداره انتصابات بوده که ما طی لایحه‌ای این پیشنهاد را در کنار پیشنهادات دیگری همچون موضوع ایثارگران و بانوان به شورا ارائه می‌کنیم. بی تردید در هیچیک از انتصابات کشور مدلی که ما پیاده کرده‌ایم پیاده نشده و در نگاه کارشناسان پیشروترین نوع انتصابات است. بخش عمده تعویض‌ها در انتصابات نیز به دلیل جنبه‌های استعلامی بوده است.

شهردار تهران در ادامه به مسئله کرونا اشاره کرد و گفت: سومین اقدام ناظر به موضوع کرونا بود. روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در شهر فوت می‌شدند و به همین دلیل مسیری را دنبال کردیم و علاوه بر اینکه تلاش برای ارتقای توانمندی‌های سازمان مد نظر قرار گرفت و تنها در یک اقدام و در موج واکسیناسیون بیش از ۵۰ درصد موج تشدید یافته را شهردار ی برعهده گرفت. این سه اقدام ماه اول بود.

زاکانی گفت: بی تردید ما دیگر در مجموعه شهرداری آرامش نخواهیم داشت و یکسره کار و فعالیت را در دستور کار داریم تا بتوانیم علاوه بر فعالیت در مجموعه به سایر مجموعه‌های کشور نیز کمک کنیم. ما برنامه تحولی را تنظیم کرده‌ایم تا در چارچوب آن به صورت دقیق سیر تحول را سپری کنیم. امروز صاحب یک برنامه شش ماهه هستیم که با توجه به بودجه سالانه تغییر را در شهر ایجاد می‌کند. قطعاً ظرف شش ماه آینده در برخی پارامترهای شهر متفاوت از شهر امروز تهران را مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: دو ویژگی را نیز از هفته پیش آغاز کردیم که در مورد رسیدن فصل سرما و مشکلاتی است که ممکن است در شهر به وجود بیاید و در همین زمینه ارائه خدمات و نگهداشت شهر مسائلی مطرح و جمع بندی شد و کار خوبی هم در این بخش انجام خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه کار جدی را در حوزه نگهداشت خواهیم داشت، افزود: در شهردار ی کاملاً واقفیم که باید چه گام‌هایی را برداریم و میزان کارکرد ما حتماً چهره نمایی به خود خواهد گرفت و شهروندان تفاوت آن را خواهند دید.

زاکانی با بیان اینکه می‌دانیم در شش ماهه آینده چه گام‌هایی بر می‌داریم گفت: گام‌های ما کاملاً مشخص است و برنامه‌ریزی‌های ما دقیق و اعتبارات لازم آن نیز پیش بینی شده است که شهروندان شاهد این تغییرات خواهند بود و از برنامه‌های میان مدت و بلند مدت هم غافل نشدیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیاز به خدمت و کار دارد گفت: در مسیر کار برگشت نداشتیم و اشکالات گذشته را داد نزدیم و با تحریکات برخی رسانه‌ها هم به این سمت نمی‌رویم از برخی رسانه‌ها می‌خواهیم که اخبار کذب را منعکس نکنند، زیرا به نفع کسی نیست.

زاکانی در ادامه در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص مصوبه شورای پنجم در خصوص واگذاری بهره برداری برخی از املاک گفت: موضوع بند شش ماده ۵۵ کاملاً مشخص است و شهرداری پیشنهادات خود را در این رابطه مطرح کرده و شورای شهر هم مجوز داده است که می‌تواند این کار انجام شود اما ممکن است اولویت‌های دیگری به وجود بیاید که این اولویت‌ها انجام نشود، اما ما مجوز آن را از شورای شهر گرفته‌ایم؛ ۹ مورد در این لایحه از سوی شورای شهر اضافه شده بود که محل اشکال است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به احکامی که برای سه مشاور خود زده است گفت: پیش از این شهرداری ۱۵ مشاور داشت که غیر قانونی بود و ۹ مشاور باید انتخاب می‌شد که سازمان بازرسی ورود کرده بود و اصلاح شد. تا به امروز سه مشاور انتخاب کردم که مشاوران فرا معاونتی هستند و حوزه‌هایی را دنبال می‌کنند که از صبح تا غروب نیاز به کار و پیگیری دارد.

کد خبر 529854

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار تهران انتصابات علیرضا زاکانی شوراي شهر تهران کلانشهر تهران انتصابات در شهرداری انتصاب در شهرداری پرداخت حقوق کارکنان کارکنان شهرداری واکسیناسیون کرونا شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار تهران اعضای شورا شورای شهر شهردار ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود