Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه‌شنبه (۲۷مهرماه) برگزار شد از کتاب موسوعه آیت‌الله تسخیری که به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب انتشار یافته است، رونمایی شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و میهمانان حاضر در افتتاحیه در محل ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب تجمیع آثار و اندیشه‌های علمی مرحوم آیت الله شیخ محمد علی تسخیری است که در ۱۲ جلد تنظیم و چاپ شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام راشدی‌نیا سرپرست پژوهشگاه مطالعات تقریبی درباره «موسوعه آیت الله تسخیری» گفت: آیت الله تسخیری یک شخصیت جامع الاطراف از نگاه نظریه علمی بودند، ایشان آثار متنوع با ویژگی های منحصر به فردی را از خود به یادگار گذاشتند که گاه این آثار در ایران، گاه در لبنان و عراق و... به چاپ رسیده اند، نکته قابل ملاحظه این است که برخی از این آثار در یک بازه زمانی چهل ساله منتشر شده اند.    

سرپرست پژوهشگاه مطالعات تقریبی توضیح داد: پژوهشگاه مطالعات تقریبی که وابسته به مجمع تقریب مذاهب اسلامی است یک گروه تحقیقاتی را راه اندازی کرد تا در مرحله اول به تجمیع آثار آیت الله تسخیری بپردازند، باید گفت این آثار به سختی جمع آوری شد و در نهایت حدود ۷۰۰ اثر اعم از کتاب و مقاله را بدست آمد. این آثار یا تالیفات ایشان است یا آثار علمی دیگران که توسط آیت الله تسخیری به زبان عربی ترجمه شده و یا آثاری که مرحوم آیت الله تسخیری برای آنها مقدمه نوشته بودند یا به اشراف ایشان رسیده بود و همچنین گاه یادداشت‌هایی است که توسط ایشان در برخی از روزنامه‌ها و مجلات عمومی منتشر شده بود.

راشدی‌نیا با بیان اینکه مرحله دوم تیم تحقیقاتی پالایش آثار آیت الله تسخیری بود، اظهار داشت: در نهایت همه آثار کنارهم تجمیع شدند و تنها آثارعلمی آیت الله تسخیری که نشانگر اندیشه ایشان بود در این مجموعه گرد آوری شد و در مرحله سوم گروه تحقیقاتی بر این اساس بود که آنچه که از آثار مرحوم آیت الله تسخیری باقی مانده است در قالب علمی تنظیم، تدوین و دسته بندی کنند که در نهایت همه آثار به  ۹ دسته کلی دسته بندی شد و کل این آثار در ۱۲ جلد تنظیم و آماده چاپ گردید و برای رونمایی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی آماده انتشار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همزمان با آغاز هفته وحدت سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام با حضور جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از ۵۲ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران آغاز به کار کرد.

هشت محور و موضوع سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری است.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

در این کنفرانس ۵۱۴ سخنرانی برگزار می شود که ۲۳۰ سخنرانی با حضور ۵۲ مهمان از ۱۶ کشور به صورت حضوری و ۱۸۰ سخنران از شخصیت های فرهنگی و سیاسی داخل کشور خواهد بود. همچنین۳۶۰ سخنرانی به صورت وبیناری است که شامل ۱۸۰ سخنرانی خارجی و بین المللی و ۱۸۰ سخنرانی ایرانی است. این سخنرانی ها از کانال های یک و دوی کنفرانس وحدت پخش می‌شوند.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تروریسم وحدت اسلامی عراق فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تروریسم وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تروریسم وحدت اسلامی عراق فلسطین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه مطالعات تقریبی آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان