Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد. داوطلبان بعد از مشاهده نتایج نهایی می‌توانند در تاریخ مقرر اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی طی روزهای ۶ تا ۸ تیر برگزار شد و ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دادند.

آزمون ارشد ۱۴۰۰ در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی بیش از ۴۰۸ هزار نفر، در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر، در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

از مجموع ۱۳۱ رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، ۶۴ عدد آن بین رشته‌ای بود و داوطلب می‌توانست به جز رشته اول خود در این رشته‌ها نیز شرکت کند. همچنین اوایل ماه جاری، نتایج رشته‌های مصاحبه‌دار و آزمون‌های عملی نیز اعلام شده است.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش‌ها، پیش‌بینی شده امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام‌ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می‌توانند در رشته‌های مقطع ارشد پذیرش شوند.

مردان در صدر پذیرفته‌شدگان

بر اساس نتایج اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شدند.

به گزارش ایسنا، تعداد ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۳۴ هزار و ۶ نفر زن و مابقی مرد بودند. به عبارتی ۵۲ درصد داوطلبان آزمون ارشد امسال زن بودند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۲۰ هزار و ۱۷۰ نفر زن یعنی ۵۴ درصد آنها "زن" و مابقی داوطلبان "مرد" بودند.

همچنین ظرفیت پذیرش در تمامی دوره های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۷ هزار و ۱۸ نفر تعیین شده که با اعلام نتایج نهایی، مجموعا بطور کلی ۱۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم پذیرفته شدند که ۶۱ هزار و ۹۴۴ نفر زن و ۶۸ هزار و ۸۸۳ نفر آنها مرد بودند. مقایسه آمار ظرفیت اعلامی برای مقطع ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی با تعداد پذیرفته شدگان نشان می دهد در سال جاری ۶هزار ۱۹۱صندلی بدون خواهان و خالی می‌ماند.

همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۱۱۰ هزار و ۱۵۲ داوطلب پذیرفته شدند که ۵۶ هزار و ۲۵۴ نفر آنها زن و مابقی مرد بودند.بطور کلی تعداد قبولی مشترک داوطلبان با دانشگاه آزاد نیز ۴۰ هزار و ۹۱۵ داوطلب می‌باشد.

آمار ثبت‌نام‌کنندگان ‌برای‌ آزمون‌ کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت ‌به‌آمار داوطلبان‌ آزمون ‌سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۰۹۵۷ نفر کمتر است.

تعداد کل رشته‌های امتحانی، ۱۳۱ کد رشته امتحانی بوده و آزمون طی ۳ نیم روز از چهارشنبه ۶ تا ۸ مرداد برگزار شد. تعداد حوزه‌های امتحانیی ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۴۱۸ حوزه فرعی در ۱۷۹ شهرستان مختلف کشور عنوان شد.

کد خبر 632964 برچسب‌ها کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کنکور سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نتایج نهایی ظرفیت پذیرش هزار نفر رشته ها ثبت نام ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

«نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛ از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد اما آزمون نداد!
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳