Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه رور سه شنبه با یکدیگر دیدار و بر ضرورت تقویت همکاری های نظامی-دفاعی بین دو کشور تاکید کردند.

در این نشست دو طرف سطح مناسبات دو کشور بخصوص در عرصه نظامی را مطلوب ارزیابی و بر تقویت همکاری ها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  دیدار که در ادامه دیدارهای سردار سرلشکر باقری با مقام های ارشد دفاعی-نظامی روسیه انجام شد، دو طرف علاقه مندی خود را برای ارتقای سطح مناسبات در حوزه های مورد علاقه طرفین اعلام کردند.

در این دیدار درخصوص همکاری نیروهای مسلح روسیه و ایران و قراردادی که قرار است امصا شود گفت و گو شد.

روز گذشته نیز سردار سرلشکر باقری و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ملاقات کردند.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در دیدار روز گذشته با سردار سرلشکر محمد باقری همتای ایرانی خود تاکید کرد موضوع همکاری دو کشور در زمینه تسلیحات نظامی و ظرفیت‌های ایران و روسیه در این زمینه باید جزو اولویت های نخست گفت و گوهای فیمابین قرار گیرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه گفت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دو کشور براساس سنت دیرینه در فضای دوستانه توسعه می یابد و گفت و گوهای دوجانبه جریان دارد.

والری گراسیموف  با ابراز خرسندی از سفر سردار سرلشکر باقری و اعضای هیات همراه وی به مسکو گفت : ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دوکشور براساس سنت دیرین ، در فضای دوستانه توسعه پیدا می‌کند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای مسلح روسیه سردار سرلشکر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟