Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به کاهش دما استان البرز و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، گفت: بر اساس تحلیل الگوهای پیش یابی سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد رنگ را اعلام کرده است؛ این موچ ناپایدار ضعیف و سرد اواخر هفته در منطقه البرز مرکزی مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط اعلام شده انتظار می‌رود با یخبندان سطح زمین و خسارت به محصولات کشاورزی را در پیش داشته باشیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: بر این اساس تعویق کشت‌های پاییزه در این استان با توجه به کاهش محسوس دمای هوا، برداشت هرچه سریعتر ذرت علوفه‌ای و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های سقف، برداشت محصولات حساس باغی به خصوص انگور، سییب، پسته، گردو و انبارداری محصولات ،تنظیم دمای شبانه گلخانه‌ها و تامین سوخت مناسب در سالن‌های تولیدی، گلخانه‌ها، دامداری، مرغداری‌ها و کارگاه‌های پرورش قارچ توصیه می‌شود.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه  اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان، شهرستان‌ها وشهرداران باید ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده است، اظهار کرد: در این راستا آمادگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز ازجمله: اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی (درصورت نیاز) به عمل آمده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران سرما کاهش دما محصولات کشاورزی فصل پاییز خبرگزاری فارس البرز کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن گندم از نیمه دوم فروردین تاکنون از کشاورزان استان به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
حسینی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین و ۶۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است و به بهره برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.
وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان